top of page

חיפוש=

גליל עליון-פסטיבל אקסטרים



פסטיבל סרטי הרפתקה בגליל העליון

בעיני הסובייקטיביות כמובן, אין דרך טובה יותר לחגוג את יום האישה הבינלאומי- (יום חמישי, 8 למרץ), מאשר בפסטיבל סרטי אקסטרים בגליל העליון וצעדת נשים אזורית. במיוחד כאשר ב"פסטיבל סרטי הרפתקה הבינלאומי", תהיה סצנה נשית מרתקת ובועטת.

מדובר ביוזמה שחוגגת שנה שניה והתרוממה בזכות הרבה גופים גליליים. הפסטיבל מתקיים פה: (אני מדווחת מהשטח-כנסו בלחיצה פה-גילי בגליל) בקריית שמונה, כפר בלום, צוק מנרה. ייבוא של פסטיבל שהתחיל ב-2004 בבולדר, קולרדו ומאז הוא נערך במקומות שונים בארה"ב ובעולם.


בפסטיבל

הייתי מצפה לפגוש פסטיבל כזה, באחד הסינמטקים ברחבי הארץ, אבל יש בהחלט הגיון שמצפון תיפתח הבשורה. מי שמזריק אדרנלין, מוצא פה כל מה שגופו חפץ: סקי בחרמון, סנפילג בצוק מנרה, רפטינג בירדן, קמפינג על הנחל, שמורות טבע, סינגלים לאופניים, פעילות OUTDOOR במיטבה.

הפסטיבל משיק לראשונה "קולנוע שטח" בצוק מנרה. בשבת (10 לחודש) עולים ברכבל למגוון התנסויות בשטח, כאשר בתחנה העליונה בגובה 900 מטר, יוקרן סרט ב"אולם" בטבע. בכפר-בלום תוצג תערוכת צילומי טבע.

במחשבה יפה על הקהילה המקומית, דהיינו תלמידי בי"ס מקריית שמונה, נוער מהקיבוצים וסטודנטים ממכללת תל חי, שהם מאסה קריטית באזור, יופעלו עבורם כיתות אמן, הרצאות ופעילויות בשטח. ניתן יהיה לפגוש טיילים במינגלינג על הדשא ב"מרכז קלור" בקיבוץ כפר בלום ולשתות בירה, שייקים, אוכל טבעוני ולהצטייד לטיול הבא.


צילומים מסרטי הפסטיבל

אם מטרת הפסטיבל היא לעודד אנשים להגשים חלומות, לצאת אל הלא נודע, להתחבר לטבע, נשאלת השאלה, מדוע אין הרבה נשים בתעשיית ההרפתקאות. בין אם אלה גולשות הרים, יוצרות קולנוע או מטפסות. סרטה של הבמאית קריסטל ריי: WHERE THE WILD THINGS PLAY , מחפש את התשובה.


עוד סרטים שסימנתי לעצמי הם: CHINA DOLL על הת'ר ווידנר האישה הרביעית בעולם, שטיפסה מסלול המדורג 5.14(8b+/8c. לא ברור לי מה זה אומר, אבל בטוח שמביני עניין יתפעלו. בעודה נלחמת בשדים שבפנים, הסרט קורא תיגר על סטריאוטיפים מגדריים, רומנטיקה וטיפוס.


הסרט ואדי רם של האנה טיילור

THE SPACE INSIDE נעשה על פיית דיקי, ספורטאית ברמה עולמית בתחום ההייליין. מה זה אומר?, היא חוצה מאות מטרים כשהיא תלויה באוויר‚ מעל צוקים ובין קניונים, כשתחת רגליה רצועת ניילון דקה בלבד. ההליכה באוויר היא רק האמצעי, החיבור הפנימי הוא המטרה.


מבין תשעת המרצים שידברו על המסע שעשו, תגיע אלינו האנה טיילור, תושבת דנבר, קולרדו, שם הכל התחיל. דנבר היא צלמת ויוצרת קולנוע תיעודי הרפתקני. היא עצמה לעיתים מצלמת בעודה תלויה על חבל, בגובה 400 מטר מעל הקרקע. סרטה Wadi Rum יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל.


מתוך תערוכת צילומי טבע-תוצג בכפר בלום

עוד דמות מעניינית היא אולפת חיידר, ילידת חיפה. ב-2016 נבחרה כנציגת אסיה, למסע עם שש נשים שיצאו לאנטרקטיקה. אולפת מובילה פרויקטים ומסעות אתגר בטבע, בתכניות מנהיגות נשית ובין-תרבותית בארץ ובחו"ל.


הכי התלהבתי מאחינועם הראל. במרץ 2016, בגיל 23 היא יצאה לבדה, למסע רכיבה על אופנוע כבד מסוג Adventure באפריקה הגדולה. "החיידק נכנס בי מסבא שלי. מתנת בת מצווה שלו היתה טיול על אופנוע במרוקו. כיום בגיל 82 הוא עדיין רוכב ומרכיב את סבתא שלי מאחור. הוא ההשראה שלי". אני רק מדמיינת את התמונה ומתרגשת.


אחינועם הראל במסע באפריקה

במשך חמישה חודשים רכבה אחינועם 25,000 קילומטר, חצתה 11 מדינות שונות, מדרום אפריקה לקניה, מהמדבר לג'ונגל, מהים האטלנטי להודי, משחור ללבן, וכל מה שביניהם. "להיות לבנה על אופנוע כזה, נראה למקומיים חייזרית בחללית. עוררתי סקרנות, ולא הייתי מאויימת כאישה, חוץ מפעם אחת כשנקלעתי בטעות להפגנה".


אחינועם הראל בהפסקה

לא היה רגע אחד לפני המסע, שלא נתקלה בהרמת גבות וניסיונות לגרום לה לרדת מהרעיון המטורף הזה. "הנסיון שלי ברכיבה על אופנוע הסתכם בשנה וחצי", היא מוסיפה פרט קטן אבל מעורר השתאות.

"מה האתגר הבא שלך?", שאלתי אותה? "אוק' 2019 ראלי בהימאליה. הוא נחשב המסע השני מבחינת קושי, אחרי פריז דאקאר. 2000 ק"מ בגובה 2000 רגל. בשלג, מפולות ומעברי מים. כל שנה מתחרים כ-100 איש ורק 20 מסיימים". וואו, בהצלחה ילדת אקסטרים.

"יש אלף סיבות למה לא לצאת למסע כזה וקול קטן בלב שאומר למה כן", אחינועם מסכמת. שאפו!.

חפשו את אחינועם בפייסבוק www.facebook.achinoam.harel

מחירים: 35₪ להקרנה בודדת. 100 ₪ לפאס יומי ללא הגבלת סרטים. 170 ₪ לפאס לשישי ושבת.

קישורים:קישור לאתר- Adventurefilm.co.il

קישור לפייסבוק- פסטיבל סרטי הרפתקה-Adventure Film Festival

קישור לטריילר- vimeo.com/23622894

פרטים ורכישת כרטיסים באתר מועצה: https://goo.gl/AcfgRN

חבילות לינה:

לבאי הפסטיבל מוצעות חבילות אירוח במנרה לודג': לינה לשני לילות 8-10.3 , החל מ 999 ₪ לזוג כולל הקרנת סרט ופעילות חופשיות בצוק מנרה. עלות רק לרכבל ולהקרנת סרט – 95 ₪ לאדם.

www.cliff.co.il 04-6908198

חבילות לינה ניתן למצוא גם ב03-6388688 ביה"ס שדה חרמון

04-6883040 מלון מטיילים מטולה


אחינועם הראל וחברים באפריקה

אולי יעניין אותך:
bottom of page