גילי מצא

20 מאי 2017

קריית טבעון-יאמי

עודכן ב: 17 מרץ 2021

ברחוב הראשי של קריית טבעון נמצא בית הקברות של "אגודת השומרים". בית קברות מטופח, עם צביון מקומי של אבנים מהסביבה.בולטת בו מצבתו של אלכסנדר זייד, ממקימי ארגון "השומר" ו"אגודת השומרים" וצמודה אליו שותפתו בארגון ובחיים, רעייתו צפורה.

במרחק הליכה משם, במרומי גבעת שייח' אבריק, אפשר למצוא את פסלו של המיתוס. אנדרטת זייד, רכוב על סוס כגיבור לוקאלי, משקיף על העמק.

קוריוז מעניין הוא ארגון "השומר החדש", שהוקם ב-2007 כדי לסייע לחקלאיים ובוקרים בשטחים פתוחים וממשיך את החזון של ארגון "השומר". ארגון שתפס כנפיים בגליל ובנגב וצעירים רבים, עושים בו שנת שירות ייחודית.

איפה אוכלים פה?

מסעדת השף "שלו ביער" בקריית טבעון, שוכנת באזור בית הקברות. במבנה שבעברו שיכן את אגודת "השומרים". יש לה ארומה עתיקה, משולבת בטעמים טוסקניים. במיוחד מהחצר היפה שממנה יש תצפית לנוף העמק. אפשר להזמין חצאי מנות, שזה ידידותי לארנק וגם טוב לתאבון, שמסתקרן מסיגר במילוי שקדי עגל, סלט חיטה מעושנת, פסטה אדומה וקוקו זאן ז'אק וכדומה.

המסעדה פתוחה בימי שני עד שישי מאחה"צ. בדרך כלל גם בשבתות, אבל לפעמים המקום סגור לארועים, לכן מומלץ לוודא מראש. כתובת-שיכון אלה מספר 2טלפון- 04-9831837. לינק למסעדה

עוד אופציה אכילה, באזור שבו לפעמים צריך לנהוג מעל עשר דקות כדי להשביע בטן מקרקרת-"ללה".

מה כבר אפשר לצפות ממסעדה בתחנת דלק, חשבתי עד שהגעתי לצומת כפר-ברוך. "ללה" הפתיעה, כי לאוכל היה טאץ' ביתי ומנות שיש להן שמות של לקוחות נאמנים. יציאות כמו ניוקי ריקוטה בקרם עגבניות ביתי, או "פיש אנד צ'יפס", בבלילת בירה היו בהחלט לא מה שתפריט "תדלוק" מזדמן, יציע.

נחמד שהקצו במקום חדר צדדי מעוצב,שמציע פרטיות למפרט עסקי שהזמין שולחן מראש, או לארוע רומנטי חגיגי. לחצו פה ללינק

המסעדה פתוחה כל יום משמונה בבוקר עד עשר בלילה.

כתובת-תחנת דלק סונול קיבוץ שריד

טלפון-04-6444030

#קרייתטבעון

    0