top of page

חיפוש=

אסטנה ללה לנד



נהג מקומי ביישן ומנומס ,הגיע לאסוף אותי משדה התעופה הקזחי. שדה שמריח כאילו רק עכשיו יצא מהניילונים, ואנחנו, מעט טיילים אולי הספתח לעסק, בשעה טובה. אחרי חמש עשרה דקות נסיעה, יצא לי מהפה וואו ראשון.

הגענו לשדרה הראשית של העיר, שנקראת מילניום. בארבע לפנות בוקר, היא נראתה כמו מיצב מטורף ביקום אחר. בהתחשב בעובדה, שהלבן בעיניים שלי, הפך לאדום מחוסר שינה, שפשפתי אותן וחיכיתי לאלדין.



מנורת הקסמים שלו התגלתה לפני, באין ספור מופעים, משחקי תאורה משולבים בכוריאורפיה של שמיים,שמש, עננים רוח וצל.

גורדי שחקים, נראו לי גם בגלל השעה המתעתעת, כמו טילי שיגור מעוצבים, שתכף יירטו זיקוקים פסיכודלים.

ארמונות שמהונדסים בצורת קונוס, כיפה עצומה, חצי עיגול, שלחלקם יש מסר של שלום, אחווה וכל מה שחסר לנו במזרח התיכון המתפורר ואחרים, שהם "רק" מגדלי עסקים של חברות ענק.

מהחלון גם הספקתי לצלם בנינים ציבוריים מזוגגים בזכוכית כחולה, מצופים בזהב, מפלדה וחומרים חדשניים. מזרקות שהן המילה האחרונה בתחום, שיוצרות מופעי מים, פירמידות שהן מוזאונים או מאכלסות חברות גז ונפט, שהם ההון העיקרי של העיר המהפנטת הזו.


יכולתי להמשיך לבלוע עוד, למרות שמזג האויר היה נוגה למדי, אבל גם כי דרכי גישה נחסמו. מספיק פוטין אחד ועוד ראשי מדינות שהגיעו לוועידה בנושא אנרגיה ולתערוכת אקספו 2017, כדי לזחול בעצלתיים. עשיתי צ'ק אין במלון עסקים, ארבעה כוכבים. מצטערת אבל אני לא יכולה לפרט יותר מזה, כי אני בביקור פרטי. סגרתי וילון חשמלי, על כל הגירויים הויזואלים, שהעיר הזו מציעה ואמרתי :לילה-בוקר טוב, לכבוד השמש שהפציעה.



לא הצלחתי לכבות סדרת לדים שעשו איתי חם-קר מעצבן. קמתי ונתקלתי בשפיץ של המיטה. קללתי את מרכז הבקרה, של הסוויטה המחשמלת. מחר יום חדש הזכרתי לעצמי .ובערב שבת מי יודע מי מזווג נשמות, בשולחן אוכל של בופה.

אולי איל נפט אלמן מארבע נשותיו, יחשב מסלול מחדש ויבין שמולו, הגברת עם הסנדל בריאות והמניפה הענקית, זו העסקה האנרגטית שלו לאקספו 2017 ואף באר נפט או מכרה יהלומים, לא יביא לו תה למיטה. שקצת יישפך, אבל הכל באהבה.

מה מחר?? תעקבו אחרי.יוצאת מחוץ לעיר הגדולה ......

חשבון האנסטגרם שלי:

https://www.instagram.com/travel_with_gili/


לפניכם לינקים לאקספו ולעיר עצמה:

https://en.wikipedia.org/wiki/Astana

https://cityncountrybranding.com/2013/09/24/אסטנה-קזחסטן-מציגה-את-הלוגו-לאקספו-2017-

הכתבת היתה אורחת אסטנה ואקספו, מטעם שגרירות קזחסטן

http://mfa.gov.kz/he/tel-aviv

אולי יעניין אותך:
bottom of page