top of page

חיפוש=

כריסטמס ססגוני בירושלים


קפצתי לסופ"ש במלון ימק"א YMCA בירושלים, כדי להרגיש את אווירת החג המשולבת, בין חנוכה לחג המולד.

חנוכייה גדולה חיכתה לי, כשעליתי מהחנייה הצמודה למלון ובתוכו היה אקשן תזזיתי, של עוברי אורח ואורחי המלון שעשו צ'ק אין לכריסטמס עם קישוטי סנטה קלאוס, מגזרות עץ של צבאים וחיות יער, כדורים מבריקים וקישוטים בכל מקום

שירי חג מולד קלאסיים, נשמעו מהרמקולים במרפסת של המלון, מהיפות בעיר. צלילי פעמונים וענבלים נוגים שולבו בהם ולרגע דמיינתי שתכף תגיע מזחלת רתומה לסוסים, שהותירה עקבות בשלג הנערם לגובה. הטמפרטורה הקיצית יחסית לחורף אירופאי, החזירה אותי למציאות ירושלמית מעורבת. בליל של שפות נשמע מכל עבר ועליצות מילאה את האוויר באנרגיה נפלאה. כ-40 דוכנים של מזכרות, ממתקים, יין חם, סחלב ירושלמי, עבודות יד רקומות של נשים נוצריות מהאזור, תכשיטים ומתנות גדשו את אולם הספורט המיתולוגי של YMCA. גם מי שלא קנה כלום, נהנה לסקור את המבחר ובעיקר להצטלם ליד עוד עץ אשוח, או סבא סנטה קלאוס שהתחבק בחפץ לב עם כל עובר ושב.

אמנם הבזאר הצבעוני הזה הסתיים היום, אבל עץ האשוח שמיתמר לגובה שישה מטרים, מואר בעשרות פנסים צבעוניים, ניצב בחזית הבניין ההיסטורי ומהווה אטרקציה, שקשה להתעלם ממנה.הוא הבטיח להשאר שם לפחות עד יום ראשון הבא. ה-24 לחודש, שזה ערב חג המולד בכבודו ובעצמו: וכך תחלפו על פניו בדרך לאודיטוריום המהונדס להפליא, שמן הסתם יהיה מלא עד אפס מקום. לרגל קונצרט חגיגי, שישלב נגינה בפעמונים וקולות שמימים של מקהלות ואנסמבלים.האירוע יפתח בנגינתו של הווירטואוז פרופסור גבי שפלר, שיחסוך לעצמו טיפוס לולייני ב-214 מדרגות ויסע במעלית הסודית למרומי המגדל. שם יוציא מתיקו אצבעונים מוזרים ויענוד אותם בטרם יפעיל באמצעות כבלים ודוושות את מערכת הפעמונים האימתנית, שתנגן מבחר נעימות חג המולד.

כדי לסבר את האוזן, מדובר ב-35 פעמונים, שמשקלם נע בין שמונה ק"ג לשתי טונות של ברונזה, שעליהם מנגן שפלר כבר 40 שנה, שזה כבר פנומן ראוי לאזכור. אחריו תופענה מקהלות אורטוריו ירושלים, אנסמבל מערב-מזרח ואת המאסט הווקאלי "אווה מאריה", תשיר הזמרת רבקה וורוביטצ'יק בליווי ניזאר אלכאטר.את הקונצרט תחתום מקהלת הנוער של ימק"א הבינלאומית ירושלים, בניצוחו של מיכה הנדלר. וזה הזמן לכל מי שירצה לצחצח את גרונו ולפצוח בשירה בציבור של מזמורים מוכרים בז'אנר. אם הכל יתנהל לפי התוכנית, הגרנד-פינאלה יהיה של הפרופ' שפלר, בנגינה גרנדיוזית של מערכת פעמוני המגדל של ימק"א. ניתן לנחש שמחיאות כפיים רמות, יגרמו למאסטר שעד אותו רגע, נחבא בין כליו הענקיים, לצאת לפואיה המאולתר, לנפנף לשלום ממגדל השן, כמעט כמו אפיפיור ולתת הדרן.

פרטים:

מחיר כרטיס: 53 ₪. להזמנות 02-5692684

עמוד ארוע בפייסבוק: https://goo.gl/Ck546C

אתר ימק"א: http://ymca.org.il/#/home

אולי יעניין אותך:
bottom of page