top of page

חיפוש=

לשים פס על סקי -המדריך המלא


נוהגת באופנוע שלג בואל דיזר-חוויה מיוחדת

אלפיון עליון-באלפים בצרפת

גם ידעני שלג על בוריים, לא יכירו את מילון המונחים שצמח בשנים האחרונות בעשרות אתרים בצרפת, שהיא המעצמה המובילה בתחום. אחריה מחרות מחזיקות אוסטריה, שווייץ, איטליה, ספרד שחולקים את רכס האלפים ואת הפירנאים. כמובן שיש גם סצנה בסקנדינביה ואיסלנד, אבל היא הרבה יותר סולידית ומשפחתית.

זה הגיל להתחיל ללמוד מניסיון כואב-צלמה גילי מצא

לפני שנגלוש לאופציות, האמת חייבת להאמר -הלונה-פארק החדש הזה, למי שחיפש אלטרנטיבה לאופרצייה המסורבלת ומוכת הפציעות ששמה סקי, הוא אנטי מרגיעון אבל מנסיון, שווה לדגום כמה אופציות גם אם הן לא זולות, לפחות כדי לעלות פוסטים ברשתות החברתיות, לתייג ולקבל המון לייקים שמשמעם בימינו-אתה קיים.

המדריך לסגווי שלג רצוי מאוד לא להתקל בקרח-צלמה גילי מצא

האפשרויות הסולידיות-יחסית כמובן

Snow Segway האביזר הממונע הזה, שהוא רכב לעבודה לתל אביבים רבים, יודע לקחת אותך לטריפ בשלג וממש רצוי להימנע מקרח. כשעליתי אתו על גוש קרח שטעיתי לחשוב שהוא שלולית וניסיתי לבלום, במקרה הטוב עפתי לשלג, במקרה המצער לאגם הקפוא ממנו הזדקרו נטיפים סוריאליסטים. התרחקתי מהם בעוד מועד בדחילו ורחימו.

Val Thorens-phoro by C.cattin

Snowshoeing

הן נקראות "רקטות שלג", והן באמת מזכירות רקטות שמקפיצות חרוטי נוצה – כמו במשחק בנמינגטון לתה מנחה בריטי. הכל טוב ויפה באור יום, כי בלילה לפעמים מועדים כשהשלג ממש עמוק, או מופתעים בפרצוף של ניתוח קוסמטי כשחלה עלייה מבאסת. בסך הכל זו דרך שמחטבת יופי שרירי רגליים ועכוז ומי שלא עושה סקי, יכול לטייל לכיוונים אחרים בשטח.

ככה צעדנו בטיול בוקר בקורשוול-צלמה גילי מצא

MTB

Fat bike- הן גם מכונות –"מאונטיין בייק", אופני הרים שהוסבו לשלג עם צמיגים עבים במיוחד - בלמים חזקים, גיר נמוך לטיפוס ועוד פרמטרים שמתאימים לתנאי השטח ויכולים להגביר עמידות וביצועים

Laplagne-photo P-Royer

Ice Climbing

הטענה העיקשת היא שזה מתאים לכל אחד, גם ללא נסיון קודם, אבל לא התפתיתי לנסות. מקבלים תדריך קצר על קשירות של חבלים ומקושונים ידידותיים לנעיצה בצורות האמורפיות ומכאן הדרך למפל קפוא, או קרחון אמורה להיות סוגה ידידותית לנסיין.

צורות אמורפיות בהקפאה-צלמה גילי מצא

כובשים את השלג בשאמוני-צלמה גילי מצא

Snowmobile

בפעם הראשונה שניסיתי אופנוע שלג, צהלתי בחדווה כי תנאי השטח היו חלקים. בפעם השנייה ,התהפכתי ועברתי לשבת מאחורי המדריך, שטען שזה כלי מסוכן ובאמת המהירויות שהוא הגיע אליהן, לא היו לרוחי שנשבה בעוז מנגד. לקראת סיום החנינו מול מסעדת הרים קרניבורית, שפיצתה על הפנים הקפואות.

אופנוע שלג בואל דיזר-המדריך יושב מאחורי ונראה שלא מרגיש בטוח

Curling

וריאציה על הוקי קרח, רק עם דיסקיות ענק שמטילים אותן למרחק בסגנון הדיפת כדור ברזל, או 'מטאטאים" אותן. יש אופציה למשל באתר Zermatt.אין לי דיווח מהשטח.

ספא בקורשוול לפני שנכנסים משפשפים קרח על הגוף-צלמה גילי מצא

let's spa

על יתרונות הסאונה ועיסויים אין צורך להכביר והם מוצר נפוץ כפעילות אפרה-סקי. מצאנו אחד מיוחד- באתר solden באוסטריה Aqua dome spa.שילוב מהונדס מאבן, עץ, מים ותאורה, כאשר ההיי-לייט אלו תעלות שיוצאות מ-12 בריכות פנימיות למי גופרית חמים. כשפתיתי שלג זולגים מסביב, הרוח נושפת ואתה מוקף פסגות ועמק מתחתיך, מותר לשאוג משמחה.

אין שריר בגוף שלא הרגשתי אחרי סקי בוקר ואחה"צ-מריבל

Air bag

מתחשק לכם לנחות על טרמפולינה ענקית בגודל אולם שמחות?, בואל טורנס- Val Thorens זה אפשרי, כשאתם יושבים בתוך אבוב גומי מיוחד, גולשים במדרון ונוחתים על המזרן הסבלני הזה. הוא נולד לשיפור טכניקת גלישה בסקי וסנובורד, כאשר הגראנד-פינאלה הוא על הישבן.

photo-office du tourisme_val_disere

Tubbing

היא וריאציה שמזכירה את האופציה שיש מהקיץ באתר החרמון שלנו, רק במקום החלקה על אבוב שקיבל "שימון" של מים, פה יושבים בגלגל עם גומת חן לישבן, בצורת דונאט-סופגנייה והשלג במדרון מקדם בברכה.

propaganda73.com-Les Arcs

עוד המלצות?

להקדיש לפחות חצי יום כדי לטייל בכפרים וערים שכנות לאתר הסקי, לטעום מהקולינריה הטיפוסית על גבינותיה המסריחות, מנות עם נגיעות של פטריות כמהין דומיננטיות, קדרות בשריות מהבילות ולהתאמן בלצלם קלוז-אפ על תצורות של שלג וקרח וגם מזג אוויר סהרורי.

התאמנתי בלצלם ולטפס קצת-צלמה גילי מצא

מנוחת המתעמלות אחרי ספורט בשלג-צלמה גילי מצא

יוגה בשלגהיא פעילות שמצטלמת היטב במיוחד אם זו אישה שיושבת בלוטוס גמיש בבגד גוף קייצי על מזרן, או קבוצת בנות במעילי סקי, כפפות וכובעים, שכבות שיתקלפו בהמשך השעור.

איפה במפה יש מסעדת הרים טובה?-צלמה גילי מצא

מה עם קוריוזים?

לזרוק כדורי שלג אחד על השני, מצריך התארגנות?, מסתבר שבאתר Avoriaz בצרפת זה נעשה בצורה מאורגנת וגם התאבקות סומו בשלג.

גלשתי עד הקטע של אוף פיסט בלי לטעום כדור שלג

Snow cat driving

תארו לעצמכם שגם את טרקטורי הענק שמפנים את השלג מהמסלולי גלישה, יש מי שמשווק כחוויה שניתן להצטרף אליה.

זה לא סקי ישיבה סתם התחשק לי לגרור טיפי או יורטה

Handi ski או Sit ski

אפילו למוגבלים השמיים הם הגבול עם אופציה שנקראת סקי בישיבה על מעין כסא גלגלים, שמנווט אותו מדריך מוסמך. אפשר לעשות את הפעילות באתר הצרפתי אלף-דואז Alphe D'huez

קור סקנדינבי ליד קרחון-צלמה גילי מצא

Sauna Gondola

אמרתם פינלנד, אמרתם סאונה. אם החלום הרטוב שלכם זה לעשות סאונה בלוקשן שמנותק מהקרקע, "גונדולת סאונה", כנראה היחידה בעולם נמצאת בלפלנד הפינית, ביילאס- Ylläs. מומלץ לישון במלון שלג המקומי, שמואר ביצירות אמנות שלגיות.

בפרק הבא?

אופציות אקסטרימיות במיוחד

ארוחת ערב באיגלו בואל דיזר אין צורך לישון-צלמה גילי מצא
אולי יעניין אותך:
bottom of page