top of page

חיפוש=

גילי בגליל-המסעדות המומלצות שלי


שולמן שוקולד גן הצפון-צלמה גילי מצא

אחת הבעיות שנתקלתי בהן, במהלך כתיבת היומן מסע: גילי בגליל, הייתה "איפה לאכול?", במיוחד בשעות אחה"צ-ערב ובמהלך שישי- שבת. גם כשהבטן קרקרה לי, לא הייתי מוכנה "לנגב" בחומוסיות למינהן, בלי חלילה לזלזל בקטניות, עדשים ושאר ירקות. רציתי מקום שנכנס לתפריט של "הכל כלול": אסתטי, נקי (כולל האסלה בשרותים וסביבתה הידידותית לחיידקים) עם אלמנטים שמזמינים ישיבה.

מתנות מתוקות שולמן שוקולד מול הנחל-צלהמ גילי מצא

שולמן שוקולד בגן הצפון

הוא מקום שאני חיכיתי לו, לא ההפך. ראיתי את המיקום שלו, על שפת נחל שניר וידעתי שכל פעם שתתחיל בריזה, אקח את המחשב הלוהט שלי בצבע אדום ונשב לנו לעבוד מול פכפוכי המים המרגיעים.

מנהל המקום סרגיי ליוטרין, גם ידע עלי כמה דברים. כמו למשל איך אני אוהבת את ההפוך שלי; עם הרבה קצף; לא רותח ולא פושר; טבליה אחת של אספרסו וכפית סוכר. הוא גם ידע להמתיק לי את הקפאין עם מתוק כל פעם בטעם אחר, תוצרת המפעל "שולמן שוקולד", שנמצא בקיבוץ דפנה ומתגאה במוזאון של יצירות מפסלי שוקולד.

אני חובבת פרלינים, אבל ההפתעה על קצה הלשון הייתה מיוחדת: שוקולד מריר מצופה בתירס מלוח. ומצאתי במקום גם אקטואליה: כדור שוקולד ענק לבעיטת עונשין במונדיאל. מחפשים מתנות מקוריות להביא הביתה? המבחר גדול, רק חשוב לזכור להפעיל את המזגן באוטו, כדי שלא חלילה וחס ימס בדרך.

שעות פתיחה: כל יום 10.00-22.00

לחמק'ה מתחם נופית חרמון-צלמה גילי מצא

לחמק'ה במתחם נופית-חרמון

השעה תשע בבוקר, יום שישי והתור בכניסה ל"לחמק'ה" לא נגמר. לחמק'ה שקיים כבר חמש שנים, הפך למקום המועדף על המקומיים לארוחת בוקר מפנקת. כזו שיש לה טוויסטים מעניינים, שבתל אביב הם אולי שגורים, אבל בצפון הם אטרקציה. אין ספק שזה בגלל ההשקעה של בעלי המקום: ישי ונטע צמד מסעדנים, בעל ואישה.

את הידע בלחמים בלי שמרים וסוכר, חומרים משמרים או משפרי אפייה והקפאה רכש ישי ב- FCI בניו יורק. ברזומה שלו מסעדות כמו "רפאל", "טוטו" ו"סרגוס" בתל אביב ובצפון ניהל את המטבח של "פוקצ'ה" במשך כחמש שנים. קהל הלקוחות בלחמק'ה הוא קבוע, יש כאלו שהם בגדר "יומיים". בימי שישי אנשים מגיעים במיוחד, כדי לרכוש עוגות בחושות ועוגות שמרים במילויים שונים וכמובן כ-10 סוגי לחמים, שנחטפים כמו לחמניות טריות. השוס של המקום זו מנת בריוש ביצה.

ארוחת בוקר של לחמק'ה-צילום באדיבות המקום

המלצת משתמש-להזמין מקום ישיבה בטלפון וגם "טייק ווי", כי אין עדיין משלוחים. הלחמים הקפואים נמכרים בחצי מחיר.

שעות פתיחה: ימים א' - יום ה' 18:00 - 08:00 יום ו' 14:00 - 08:00. בשבת- סגור.

לחמניות לחמק'ה-צילום באדיבות המקום

פוקצ'ה בגן הצפון

ליד קיבוץ הגושרים, שורדת כבר שנים אחת המסעדות הטובות בצפון הארץ. לא פשוט לשמור על רמה גבוהה של אוכל, כשנמצאים רחוק מהמרכז הקולינרי של המדינה. מטיילים חובבי אוכל, דואגים להזמין שולחן מראש במקום, גם באמצע השבוע. התפריט כולל סלטים, פיצות ופסטות נהדרות ולצידן מנות הספיישל שהן דינמיות ועונתיות. מנת הפילה פורל עם תוספת ריזוטו גרמה לי להשמיע גרגורי הנאה.

פוקצ'ה גן הצפון-צילום באדיבות המקום

הבת שלי, קרניבורית מצטיינת, טעמה עגל עם פטריות פורטבלה וירק העונה בציר בקר וחמאה והתמסרה בדבקות לכל ביס. דרך אגב יש גם תפריט ילדים מגוון. לעניות דעתי, "פוקצ'ה" היא הרבה יותר ממסעדה איטלקית או ים-תיכונית. זוהי מסעדת שף, שמציעה חווית אכילה ויש בה גם בר חביב לשבת בו לקינוח, בירה ויין.

שעות פתיחה:א'-שבת 12.00-23.00

קאלו ממסעדת טאלי נופית חרמון-צלמה גילי מצא

טאלי במתחם נופית חרמון

אני חייבת להודות, שבכל פעם שהייתי ממש רעבה קפצתי ל"טאלי". הודית צמחונית, שהקים קאלו באבא, מסעדן הודי יליד מחוז רג'סטאן, שעל החיבור המיוחד והמפתיע שלו עם ישראל והגליל כתבתי פה. לאחר שניסיתי כמעט את כל האופציות בתפריט, מנת הבית שלי היא אחת: ביריאני. מה יש בה? אורז בסמטי עם ירקות מתובלים, אגוזי מלך, קשיו, פיסטוק, תמרים, משמשים ויוגורט עם כוסברה, תאכל'ס בריאות שהגוף שלי עיכל בשמחה. רוצים עוד המלצה חמה? מאלאי קופטה, שהם כדורי תפוחי אדמה עם גבינה, מטוגנים ברוטב על בסיס עגבניות עם קרם קשיו.

קינוח מרהיב מסעדת טאלי-צלמה גילי מצא

פתוח כל השבוע, משעה 12.00 למעט שבת. בשישי פתוח בין 12.00-16.00

לפניכם התפריט של המסעדה, כפי שהתפרסם באתר גליל עולה:

בתמונות לעיל-שוק איכרים בצומת כח-צלמה גילי מצא

שווקי איכרים

מתקיימים בשישי, כדי להציע לקונים המזדמנים "חמגשיות", שיחסכו להם טירחה ובישולים. האוכל הוא מרכיב משמעותי בשווקי איכרים, אבל זו גם שעתם היפה של אומנים. בשיא האביב הגעתי למגרש חנייה בצומח כח, למרות חמסין משבית שמחות. נהניתי ממוסיקת רקע קצבית ביריד וטעמתי ארטיק אננס נטו בלי חומרים משמרים; פיתה דרוזית עם לאבנה; מיץ סחוט במקום; יין גלילי וכמחווה של עידוד תוצרת מקומית, רכשתי שרשרת עם מנדלה שיש בה מילות העצמה ועציץ מבטון עם טריו של סקולנטים, דמויי שושנת מים.

מה יש בחודשי הקיץ? במדרחוב בצומת גומא-כביש 90:

בשבת 28.7.18 בין השעות 15.00-21.00 מוזמנים לחגיגת אופנה, סדנאות קרקס, תוצרת גלילית, מתנפחי מים, מופע לילדים לצלילי מוסיקה חיה ברקע.

14-15.8.18 בין השעות 18.00-23.00 תתקיים חגיגת בירה ממיטב המבשלות באזור, אוכל ועוד


רוצים להיות מעודכנים? באתר של עמותת "ארץ הגליל" מתפרסמות המלצות "חמות" על קולינריה ויין, לינות, אמנות, טיולים ורעיונות מה לעשות כשאתם פה, בגליל העליון.

בנג'ולינה במתחם נופית חרמון

היא ניהלה את "הקופי בר" המיתולוגי ביד חרוצים בת"א והוא היה השף, קבלו את בן וענת קנור שהקימו לפני ארבע שנים את בנג'ולינה. לפני שפתחו את המקום עשו שעורי בית במסעדות באזור וגיבשו את הקונספט: תפריט שמתחלף מדי יום ביומו ומאפשר לשף וללקוחות הקבועים להיות מופתעים ממטבח שהוא פיוז'ן.

אני חייבת לציין שהעסקיות שלהן אטרקטיביות גם במחיר וגם בתמורה. ארוחה וחצי, זה רעיון נפלא לחלוק מנות עיקריות גדולות ומנה ראשונה, שמגיעה עם טוסטונים או לחם. למשל סלט עדשים שחורות ועגבניות; המבורגר עגבניות ועיזים ללא לחם; שייטל ברוטב פטריות ופקאן. מידת העשייה מדוייקת, חומרי הגלם טריים, מורגשת ההשקעה וגם השרות החביב.

המסעדה פתוחה כל השבוע החל מ-12.00 ועד אחרון הלקוחות, כולל בשישי-שבת

בחצר של בלומה בכפר בלום-צלמה גילי מצא

בלומה בקיבוץ כפר בלום

"אמנות תוצרת מקומית וקפה", זו הכותרת של "בלומה" בקיבוץ כפר בלום. ממש לא בית קפה סטנדרטי אלא עם ערך מוסף. רחל זמיר-דיין חלמה שנים לפתוח מקום מפגש טעים ונעים, שבו אמני האזור יוכלו להציג את יצירותיהם המיוחדות. היא לא היה צריכה ללכת רחוק כדי למצוא את את האופה שלה.

עומרי קונפינו, נער בן 15 שלומד במגמת קונדיטוריה בחטיבת הביניים "עגורים", מגיע כל יום ל"בלומה" אחרי הלימודים כדי לאפות פחזניות, מעמולים, מקלות שומשום, טארט פטיסייה מקרם וניל עם תותים, שנצמד ללשון כמו נשיקה טובה.

רחל אופה לצידו ממתכונים סודיים שקיבלה מחברה צרפתייה, ביאטריס מראש פינה. שטרויזל פטל וכל מיני טארטים אירופאיים, שגורמים ל"בלומה", להיות על תקן פטיסרי קיבוצניקי. יצרנים גליליים מקבלים במה למכור שמן זית, ליקרים, קונפיטורות ושוקולד בוטיק. בסופה של התלבטות קניתי לעצמי תליון של סנדלר-אמן קיבוצניק ומתנת יום הולדת לחברה: נרתיק ססגוני לחימום אוכל במיקרוגל, מבית היוצר של קבוצת נשים.

פתוח-כל השבוע כולל שישי עד 9.00-16.00 שבת-10.00-19.00, סגור בראשון.

עוד המלצות של גילי בגליל :הלינקים להלן

אולי יעניין אותך:
bottom of page