top of page

חיפוש=

פריחה ירושלמית-חלק ראשון



לעיר הבירה, הרבה פנים ירוקות לא מוכרות. בוסתנים וגנים קסומים, חבויים גם מעין ירושלמית ותיקה. חלקם צצו בלב פרוייקטים ראוותניים למגורים, אחרים "תמיד" היו שם, רק מעטים גילו. מקושטים במוטיב מרכזי של מים זורמים, בין אם בתעלות או מזרקות עם טוויסט, שאדריכלי גינון ומהנדסי נוף שתלו בתוכם. בשולי חלק מפינות החמד הללו, ניתן לעיתים לגלות שריד ארכיאולוגי ממערכת אקוודוקטים, שהירוו את העיר בימי קדם.

הטיול הזה, מסלול מעגלי, שתחילתו וסיומו בפארק המסילה (למי שרוצה להשאיר רכב), קלאסי למזג האוויר הנוכחי. מתאים גם למיטיבי לסת, הולכים ממש באיזי, 2-3 ק"מ. אפשר למתוח את "המרחק" הזה, כבילוי מאחה"צ עד מרומי הערב. לפצל אותו בין ספסלים, מסעדות, מזרקות, אמות מים, ערוגות פרחים והאזנה לפכפוך מים מהפנט.

גן בלומפילד-

מפארק המסילה הולכים חמש דקות למזרקת האריות. סמל ירושלמי וותיק. בחלקו הצפוני של הגן, מזרקת מים גדולה עם פרגולה. בחלק הפונה לרחוב הראשי דוד המלך, ערוגות פרחים עונתיים שמלבלבות כל השנה, בפטוניות וצבעונים בחורף. מתענגים על תמונת הנוף שצויירה על ידי טובי המושכים במכחול: מגדל דוד, שער יפו, שכונת ימין משה ובינהם עצי זית עתיקים. אטרקציה שסביבה ראינו גם תיירים לוקאליים, תחנת הרוח ע"ש משה מונטיפיורי. עברה שיפוץ מסיבי וחזרה לפני כמה שנים, לסובב את כנפיה ובכח הרוח, לשמש גם כתחנת קמח.

בוסתן גוזלן אברהם-

הולכים עוד חמש דקות ,על רחוב דוד המלך, עד החלק הדרומי של מלון "המלך דוד". נכנסים למדשאה ובצדה הימני, מערכת קבורה אדירת מימדים, שרק אבן הגולל חשופה לעיני המבקרים. הערכת החוקרים, שמדובר במערת הקבורה של בני משפחת הורדוס. בשביל המרכזי, מזרקה, שהיא חלק ממערכת שמשחזרת אמת מים עתיקה. נחמד לפתוח פשפש ולרדת במדרגות, לבוסתן, ע"ש אברהם גוזלן. ישבנו בו בסככה עתירת בוגונביליה סגולה, השקפנו על בריכת מים ומזרקה קומפקטית. שאפנו עמוק לריאות ניחוחות רוזמרין, לבנדר, מרווה ועוד צמחי תבלין לא מזוהים. בדיוק שחשבתי שהגן נראה פראי מדי, ראיתי שלושה גננים בהפסקת צהריים, על ספסל.

גן כתר דוד-

משם חוצים את הכביש, למלון ימק"א הקוסמופוליטי. בגב שלו נחנך פרוייקט "כתר דוד",שייצר בועת נדל"ן. 200 דירות יוקרה, שנבנו על מה שהיה מגרש הכדורגל המיתולוגי של ימק"א. אוחנה, מלמיליאן, ורגליים נוספות של המדינה, בעטו בו. במקום החומה שטיפסו עליה כדי לצפות במשחקים, נבנתה ארקדה מרשימה, שמשחזרת את רוח השכונה.

תעלות מים מודרניות, מוארות בתאורה פלורסנטית בלילה, הן אלמנט מרכזי. שדרת עצים בתוך אדניות מסוגננות ,דשא וגינון פרחוני מוסיפים נוי. ראינו אמהות עם עגלות יושבות בו, דתיים חולפים בו, אבל אף יהודי-אמריקאי מאלו שקנו דירת ארבעה חדרים בכמליון ורבע דולר.

המסלול המלא-ממשיך בפריחה ירושלמית-חלק שני

באדיבות-היזמת פנינה עין מור- אגדת עין כרם http://www.ekl.co.il/

אולי יעניין אותך:
bottom of page