top of page

חיפוש=

גילי בגליל-הצימרים המומלצים שלי


אורחים בדשא של הצימרים בקיבוץ גונן-צלמה גילי מצא
אורחים בדשא של הצימרים בקיבוץ גונן-צלמה גילי מצא

בית הללשבצפון עמק החולה הוא מושב מטופח, שהלינה הכפרית הפכה בו לענף כלכלי מכניס כבר בשנות ה-90 של המאה שעברה. המושב מלא וגדוש במתחמי אירוח ובאטרקציות תיירותיות נוספות, שהפכו אותו ליעד מבוקש. קומפלקס וילה ויטראז' חבויה בסוף המושב, בלב מטע פקאנים ועצי הדר. יש בה גן פראי ומסוגנן, מעין "חממה", שמפתה להישאר בה במשך ימים שלמים. כל אחת מ-9 בקתות האירוח של וילה ויטראז' כוללת חצר טרופית עם עצי בננה מרשימים, בריכות מים ששוחים בהן דגי נוי, ומקרקרות-משוחחות בהן צפרדעים עליזות. (צילומים פה-באדיבות המקום)

כדאי לפנות זמן ולשכב בערסל נינוח, שמכניס מיד למוד מדיטטיבי, או לחלופין לבעבע בג'קוזי שנטוע בנוף הפרטי, ששטחו הכולל כ-20 דונם. חלק מיחידות האירוח במקום הן דו-קומתיות, מה שאומר שחדר השינה נמצא בעליית הגג. בחורף כשיורד גשם, כייף להקשיב לו נוקש למעלה ולהריח את הירוק הרענן מהחלון הפתוח.

ארוחת הבוקר, מוגשת בבקתה שחלונותיה קרועים לנוף, והתחושה הנהדרת היא שאתם בלב יער אירופאי. מגוון הבופה עשיר והייחוד הוא שכל המנות הן מקומיות-גליליות: קישים עם גבינות ממשק "קורלנדר" השוכן במושב בית הלל, ירקות אורגניים בהישג יד, לחמים באפייה ביתית, ריבות שנרקחות מפירות העצים המניבים ומיצים שנסחטים במקום. אם כבר אוכל- מומלץ לצאת לסיור ליקוט בגינת הירק הטעימה, ולהכין תבשיל ממנגולד, קישואים וחומוס, או להשתתף בסדנה המשלבת אפייה של עוגות שמרים ופוקאצ'ות, שבסופה מקבלים מתכון מפורט.

כאורחי המקום, תוכלו לשכור אופניים ולקבל הדרכה למסלולי טיול נבחרים באזור. מתחם הספא כולל בריכת זרמים, ג'קוזי גדול, סאונה פינית ופינות ישיבה בטבע, ליד ברכה חיצונית, שצבע הטורקיז שלה משתלב כמו טפט עם הדשא הירקרק. מעיין חיכתה לטיפול המשולב שהזמנתי: שבדי, רקמות עמוק, טווינא, גרינברג, ואולי עוד טכניקות שלא זיהיתי. מה שחשוב היה, שהמגע שלה דייק במה שהגוף שלי ביקש והחוויה הייתה מעלפת.

להזמנות בוילה ויטראז': טלפון-04-6950893

כפר בקתות בקיבוץ גונן-צלמה גילי מצא

כפר בקתות סקנדינבי, חיות אקזוטיות ומומחה לטיולים - בקיבוץ גונן

כפר הנופש "נופי-גונן" שבקיבוץ גונן, הוא עוגן נהדר לטיול מסוג כוכב. מגיעים אליו בנסיעה באחד הכבישים היפים ביותר בישראל- "דרך הפטרולים", החולפת מתחת למצוקי הגולן. מסביב שטחים מעובדים, חורשות עצים מוריקות, מקווי מים, נחלים ומפלים קרירים.

בכפר 50 יחידות אירוח ו- 40 בקתות עץ משודרגות ומרווחות. כמה חביב לראות בינהן טווסים פורשים מניפה ראוותנית ומרגישים בבית על דשא של השכן. כייף לאכול ארוחת בוקר, במסעדה הגדולה, שיש לה מרפסת שמשקיפה על הכפר המטופח.

חדר האוכל של נופי גונן-באדיבות המקום

לנופי גונן יש את "מדריך הבית"- יוסי לרון לשעבר מזכיר הקיבוץ. הוא יושב עם כל אורח לאחר שהקרין על מסך טלוויזיה גדול, מצגת שכוללת תמונות וסרטים על נקודות עניין בגליל ובגולן. כל אחד מקבל את מפת האזור עם המסלול שבחר לבצע ויש מגוון מפתיע.

יוסי לרון קיבוץ גונן-צלמה גילי מצא

יוסי או אחד מאנשי הצוות שלו, מלווה אתכם כחבר טלפוני לאורך המסלול. את המסלולים שלו כתב יוסי באפליקציית wishtrip וקולו הברור, נשמע מסביר לאורך כל הדרך. לרון הוא פטריוט וחובב היסטוריה, שלא יחסוך מכם פרקים מאלפים על מורשת קרב בנתיבי אלי כהן ז"ל ושביל אורי אילן ז"ל. האיש מכיר כל מאגר מים חמים, מעיין נסתר, קידוח פורץ, פינת חמד, זולה דרוזית, חוות תבלינים, שוק אטרקטיבי, טיפוסים ססגוניים ובשלניות במרחב גולן- אצבע הגליל. אני בטוחה שגם אם תעירו אותו באמצע הלילה, הוא ידקלם לכם תשובה מלומדה, בחיוך ובסבלנות.

טוסקנה הדרוזית, שביל אלי כהן, הג'יפים של קיבוץ כפר גונן-צלמה גילי מצא

ההמלצות של יוסי לרון למסלולי מים:

עין חשק ועין מימון - במרחק 2 ק"מ דרומית לקיבוץ גונן

עין חשק ועין מימון, הם שני מעיינות קרובים אליהם מגיעים משביל עפר אחד, ליד כביש 918. עין חשק – הוא בריכה קטנה שסביבה פינות חמד קסומות המציצות מבעד לסבך הירוק. משביל העפר פונים שמאלה וממשיכים עד שמגיעים אל בריכה עגולה הבנויה מאבני בזלת, מעשה ידיהם של חבריו של צחי קרייפס ז"ל, שנהרג במלחמת לבנון השנייה. מקום נפלא להפוגה מצננת.

עין דבשה- במרחק 5 ק"מ דרומית לקיבוץ גונן

עין דבשה היא בריכה הנמצאת צמוד לטחנת קמח, שפעלה בכפר הסורי דרבשיה, ששכן במקום עד 1967. בעקבות שחזור מוצלח, ניתן לראות כיצד המים נופלים מגובה הטחנה עד לאמות המים הנמוכות. המעיין נמצא כ-10 דקות הליכה מהכביש. שאפשר לבחור ללכת לצד המים, או לצעוד בתוכם עד לטחנת הקמח והבריכה.

עין נוטרה או עין תינה - במרחק 6 ק"מ דרומית לקיבוץ גונן

המעיין הגדול והצלול הזה נקרא עין תינה, בגלל שתאנים רבות מצלות עליו מכל עבר, כמו גם אקליפטוסים גדולים, אלונים ושיחי פטל טעימים וקוצניים. קחו בחשבון שיש סרטנים וחלזונות במים. לא מומלץ לטפס על אבני הבזלת לכיוון המפל השוצף, למעט בפרקי הזמן, שבהם צינור המחובר אליו מזרים חלק מהמים להשקיית שדות עמק החולה.

טלפון של נופי גונן-04-6955220

אימייל- nofeygonen@gmail.com

נייד של יוסי-050-5205412

חדרי בוטיק, שמורת טבע צמודה, נוף דו-כיווני ואוויר הרים - קיבוץ שניר"שניר אירוח בוטיק"-קיבוץ שניר

בתפר שבין רמת הגולן לגליל העליון פתח "שניר אירוח בוטיק", את שעריו ללינה מפנקת. ביליתי לילה באחד מ-22 חדרי האירוח, במיטה זוגית כשמולי מסך LCD , ארון ופינת איפור, עם תאורה סלחנית לקמטי גיל. אני לא צופה בטלוויזיה גם בבית, אבל יש אנשים שזה בילוי חיוני עבורם גם בצימר.

בחדר הכניסה יש ספה שנפתחת גם היא למיטה זוגית, ומטבחון המאובזר (מקרר, מיקרוגל, קומקום חשמלי, כלי אוכל, פינת שתייה חמה), המתינו לי עוגיות ויין אזורי. ג'קוזי זה לא להיט בעבורי, אחרי שפעם אחת קבלתי הטבעה מפתח הניקוז , אבל עבור רבים זה נחשב פינוק.

מבחינתי כשיש מרפסת עם פינת ישיבה, זו כבר התחלה של נופש מוצלח. וכשיש ניחוח של דשא שנקצר השכם בבוקר, זה כבר ממש קיבוץ. ומה הכי כייף? שלא צריך להזיז את המכונית, כדי להגיע למפל התלוי של שמורת הבניאס (נחל חרמון), שבה קיימת הזרימה הכי מרשימה באזור בכל עונות השנה. לקטע של נחל החרמון, שבו נמצא טנק סורי נטוש, אפשר להגיע בהליכה מבית הקברות של הקיבוץ. עוד יתרון, לא צריך לשלם דמי כניסה.

לאורחי שניר יש גם שוברי הנחה לכניסה לשמורת נחל דן, שמורת החצבאני ושלל אטרקציות צפוניות. ארוחת הבוקר הוגשה לי לחדר וכללה מבחר גדול מדי בעבור מי שרק התעוררה, אז שמחתי שיש מקרר ושאוכל להמשיך לנשנש בערב. יצא לי לטעום גם את הקייטרינג של מסעדת "אדמה", שגם מסעיד קבוצות מטיילים, שלא לנות בשניר. אם צריך להפעיל ילדים אז יש במקום מגרש כדורסל ומתקני טניס, בריכה עם מים צלולים, מרכולית לספק גחמות של "מתחשק לי" ומרחבים שהם יכולים להתרוצץ בהם, בלי שתחששו.

תמונות-עדי פרץ

טלפון של שניר אירוח בוטיק -04-6952508

סאבלט הכי שווה, הכי סודי

אחרי הצימרים השווים בקיבוצים ובמושבים, לא הייתי מסוגלת להתפשר על מקום שהוא לא אסתטי ומזמין לכתוב בו או לטייל במרחביו. במיוחד מכוון שאחרי השעה 17.00 סובל האזור מכיבוי אורות של רוב העסקים. אמנם בקיץ עד 20.00 בערב אפשר להמשיך עם הליכות, ריצות, או דיווש, אבל בסופו של יום, אין פינוק גדול יותר מחדר מקלחת מרווח ומרפסת לאכול בה, תפוחי פינק מרמת-הגולן שהצטננו במקרר, או דובדבנים טריים מקטיף אזורי.

אבל אם רוצים לחסוך יש פתרון- סאבלט.

נכנסתי לכל אתרי האינטרנט האזוריים, שמציעים סאבלט בין חברים, סטודנטים, כאלו שיש להם דירה במרכז או יוצאים לנופשון, או שהם קופצים לחו"ל ומשאירים את הדירה לעבוד בשבילם. הלכתי לראות במו עיני במה מדובר, כי לא רציתי לשכור חתול בשק. מכוון שמרחקי הנסיעה במכונית היו מקסימום עשר דקות בין האופציות,נכנסתי למוטיבציה. היו מקרים שאמרתי לא מרחוק, מדירות של בוגרי הודו, שכבר מהסף חיפשתי תירוץ לברוח. בסבב הייתה גם דירה בבניין מגורים בקריית שמונה, בקומה שלישית, בלי מעלית, שהייתה מרוהטת בשרידים מהעידן הסובייטי.

ואז מצאתי אותה. היא השאירה לי מפתח מתחת לשטיח וביקשה תשובה עד הערב. התלהבתי מדירת וינטאג' עם מגוון פריטי אספנות בהם שלטי פח בסגנון שוקי עתיקות, "צעצועים" ובהם מכוניות מפעם, גיטרה שהפכה למעמד דיסקים, תצלומים תלויים בקליפסים.

היה שם חדר הסבה קטן, עם שולחן עבודה גדול ומטבחון מצוייד בקופסאות שימושיות חביבות; שלטים עם דרבון להעצמה אישית, נשית; מיטה נמוכה בסגנון "יפני", וילון תחרה; קומודה בסטייל שולחן טואלט צרפתי, ספרי טיולים ושירה; מקלחון עם מראה גדולה ותצלומי רטרו של נשים "יושבות" בבידה, מפנקות את עצמן באמבטיית קצף עם כוס שמפניה.

בימים ששהיתי במקום לא שבעתי מלגלות את היצירתיות של בעלת הדירה, שליקטה פריטים בטוב טעם וכשרון עיצובי. יצאתי ממנה כל בוקר לתור במרחבי הדשא הירוק, עם הרבה פינות צל ותחושת חופשה שבאה בטבעיות, בקלילות.

כללי זהב למציאת סאבלט

1.לא להאמין לתמונות שאנשים מפרסמים. אין בהם ריחות לא נעימים, לכלוך, גיבוב פריטים שאתם לא רוצים לישון איתם, חצר מוכת שיחים שוטים שמזמינים נחשים. לכן אל תתעצלו. תגיעו לאזור ולכו לראות במה מדובר. מצאו שניים-שלושה מקומות ברדיוס מרחק סביר, לפני שאתם מחליטים.

2. להבין בטלפון: האם זו דירת סטודנטים, שלידה יש שכנים שעושים מסיבות פרועות, או יחידת אירוח בגב של דירת מגורים, שרצוי שתהיה לכם כניסה נפרדת.

3.אם חשוב לכם להיות צמודי קרקע ושתהיה גינה- וודאו שאתם לא בקומה שנייה. אבל רגע, אולי יש פיצוי-נוף יפה.

4.להביא מהבית מצעים ומגבת. במיוחד אם אתם אוהבים ריח של מרכך וגודל מסוים של מגבת.

5.לא לשלם מראש. אם אתם נשארים מעל שני לילות, מקובל לבקש הנחה. אם אתם סוגרים שבוע, אז יש מצב שתשלמו 100-120 שקל ללילה, ולא 250-350 שקל של כאלו שמנסים לעשות עליכם סיבוב. אל תתפשרו, לא שווה להיות במקום שאתם מתגרדים בו מאי נוחות, עדיף לדחות את ההגעה.

6.מזגן חזק -זה לא לוקסוס. אתם לא רוצים להגיע ולגלות "ששכחו" למלא בו גז, שהוא מחרחר בייסורים ומקרר רק את השולחן מתחתיו, או שיש מאוורר עם קורי עכביש.

7. חשוב לכם ווי- פי? תבדקו שהוא לא מתנתק ושאתם יכולים לגלוש כהלכה. אם יש בקיבוץ או במושב צרכנייה שפתוחה בשבת- זה כבר בונוס. היה לי נחמד לקנות אבטיח, ארטיקים, גבינות וקרקרים בהשראת התרנגולות מסביב, במקום לחפש מסעדה ולעמוד בתור ארוך ומיוזע.

8.דיסקרטיות: יש כאלו שמסאבלטים, אבל מעדיפים לשלוח תמונות ומידע בפרטי. אל תתייגו ותעלו תמונות לאינסטה ולפייס, בלי לבדוק שהמסאבלט מעוניין בפרסום. ת'אכלס- נכנסתם אליו הביתה. אתם אמנם משלמים, אבל עדיין אורחים לרגע.

איך מצאתי את האחד?

בדף פייסבוק שנקרא: "סאבלט בין חברים גליל עליון" – זו קבוצה סגורה שצריך לבקש להצטרף אליה.

רוצים לתכנן את החופשה בצפון?-

האפליקציה GETOUT תתן לכם מידע על מסיבות, הופעות, הרצאות, סדנאות, פעילויות עם ילדים, בקיצור ה-כל בגליל העליון. לא חייבים להוריד אותה, כי היא מתעדכנת יומית בעמוד הביתגילי בגליל:

מה אני עוד מתכננת לכם בקרוב?

סדנת אפייה בוילה ויטראז בית הלל
סדנת אפייה בוילה ויטראז בית הלל באדיבות המקום

אולי יעניין אותך:
bottom of page