top of page

חיפוש=

קזחסטן-טבע פראי בבוראביי




נסעתי למצוא אנרגיה בטבע, לקראת ועידת אקספו 2017 ,שנפתחת מחר. כשעתיים וחצי מהבירה אסטנה, בכביש מהיר תלת מסלולי, להלן בוראביי.יער עבות של עצי אורן, מתפתל בצמוד לכביש. אגם גדול מציץ פה ושם וסלעים רב שכבתיים, שנראים כאילו פסל גילף אותם, מזדקרים בצורה מסקרנת. כל מיני סמלים מסתוריים, קשורים בסלעים הללו וגם פרשנויות. למשל על הספינקס שיושב באמצע האגם, ומכל זווית הוא מעורר את הדמיון. פעם נערה ששערה מתנופף, פעם קשישה שפניה חרושות קמטים.



רציתי לקחת את אחת הסירות, שמתקרבת ליצור המיתולוגי הזה, שמתנוסס לגובה 20 מטר, אבל גשם זלעפות דוקרני, סימן שבאבא-יגה כועסת. המכשפה שנפוצה באגדות העם הסלביות, הבלטיות ונגזרותהן הפוסט סובייטיות. אחרי כמה דקות נסיעה, התגלה מקום מקודש לקזחים. למרגלות הר קוקשה, נמצאת אבן גרניט עצומה, שכאילו נפלה מהשמיים. אמונה רווחת היא, שאם מבקשים משאלה ומקיפים את האבן שבע פעמים, הבקשה מתגשמת.

  • הסתפקתי במעגל אחד סביב המונומנט, שנוצר ביד הטבע.שמתי לב שלאורך הכביש, יש עמודים שבקצותהם לוחות מלבנים. הסתבר לי שהם קולטני שמש והאזור נחשב כבעל קרינה אולטרא-סגולה חזקה ומחדשת תאים. מידע שנראה לי חיוני לאקספו ובמיוחד לישראל, שחזקה בקטע הסולארי.

  • בוראביי נחשבת אטרקטיבית בקיץ, גם בגלל החופים שלה. צמודים אלהם מסעדות ודיסקוטקים, שעדיין לא פתחו את שעריהם. כסאות נח לבנים, ישבו בשורה סוריאליסטית, אל מול הגלים הסוערים. באזור יש גם מערות מיוחדות ועוד הרים בעלי פרצוף ייחודי, שעוצבו על-ידי הרוח, השמש, המים ואבן גיר, במשך מיליוני שנים. שבעה מהמידע הזה, יכולתי לחזור לעיר. לאסטנה, שהיא חוד החנית של חדשנות הנדסית.

  • המלצה לדרך-אין בתי קפה או נקודות עצירה, למעט בורות באדמה מוקפים בקיר, כדי לעזור להתפנות בדיסקרטיות. מגבונים לחים ונייר

  • טואלט בתיק, היו יעילים למדי.

  • מצאו אותי באינסטגרם

  • לפניכם לינקים לאקספו ולעיר עצמה:

אולי יעניין אותך:
bottom of page