top of page

חיפוש=

חדשות תרבות - יעל קלו מור


יש הכרויות שהן התאהבות ממבט ראשון. זה יכול לקרות לי גם עם טכסטים. כאלו שמגיעים אלי ערומים כביום היוולדם והרחם שלי מתעברת מלקלוט אותם. זו תמצית הדינמיקה שחוויתי עם השיר: "עד שתשמעי" של יעל קלו מור, שמשהו שלח לי בוואטס אפ, בשישי טרום שקיעה וכניסת שבת המלכה. קראתי אותו כמה פעמים עד שנרגעתי ועוד לא ידעתי, שהוא יהיה שומר הנפש שלי במשך כשנה:

"אם את לא רואה

לאן ללכת מכאן

תביטי מחוץ למקומך

תקשיבי לעצמך

תמתיני עד שתשתרר דממה"

שיר שלחשתי לעצמי שורות מתוכו, לפני השינה. שיר שאמרתי בקול שורות מתוכו, כדי להודיע מה איתי, למי שדאג. שיר שיכולתי לנוח עליו, כמו כרית מבושמת בנשיות יציבה. שיר שנתן לי השראה לקחת בעצמי עט ולמולל בפלסטלינה, של הלשון העברית הרב-שכבתית כמו עוגת חתונה.

ואז לאט לאט הגיעו אלי, דרך הפייסבוק עוד שירים של יעל קלו מור וכל אחד מהם היה קפסולה של עוצמה ודיוק, ישר לבטן התחתונה. ולמרות שהסתקרנתי לא עשיתי עליה את המנהג הנלוז: "עיין ערך גוגל', כדי לדעת את פרטי הטריוויה. וככה יעל קלו מור, טפטפה לתוכי פנינים, שהיא שלתה מאוקיינוס הדעת שלה לשירים, שמצאו אותי בזמנם הפנוי

כאלו שכתובים בגובה העיניים, בלי מילים שגם אבן שושן היה צריך מילון כדי להבין, שכל אחת יכולה למצוא את עצמה ולהגיד "זה נכתב עלי". יש בהם חוכמת חיים, אנרגיה בריאה וזריקת עידוד מרפאה, לכל מי שנמצאת במדרגה נמוכה כלשהיא. וזה יכול להיות גם בטחון עצמי, שצנח לו לרגע קט, כמו מתוך השיר: "תנצחי אותך" - בית שני

"שתקראי קריאות חרטה

שתשברי את שיא כוחך

שתתהיי מה שחשבת

ואיך קמת לנצחך"

כשהבנתי שיש לגברת העצמה נשית גם ספר, ביקשתי אותו כמתנת יום הולדת וככה הגיע אלי :"מאיפה את מתחילה", שבגב שלו נכתב שיעל נמצאת עמוק בעולם הביזנס כמלווה תהליכים ניהוליים, מה שבהחלט הפתיע אותי, כי חלק מהשירים הם סוג של מדיטציה, אז המחברת הצטיירה לי כדמות שיושבת על מזרן יוגי, שמעיף אותה כמה מטרים ואת הקוראת שלה הלאה-מעלה.

כמו שכתבה בשיר: "בבית קפה":

"הם רואים עלי שאני כותבת

הם רואים שאני לא כאן

הם רואים שאני יושבת

הם לא רואים

שאני על ענן"

"מאיפה את מתחילה" הוא ספרה השני. השיר שלה "תשליך", הוא זה שהשליך אותה ביום אחד לחשיפה ענקית בפייסבוק ומשם הכל התגלגל.

אני בוחרת לצטט את הבית השלישי מתוכו:

"תשליכי ימים

ההם שרובצים

כשק דאגות על כתפייך

משקלת של צער

מושכת אותך

תשליכי

הקלי עליך"

לרכישת הספר של יעל:עמדו כאן

תרצו לקרוא עוד חדשות תרבות?


אולי יעניין אותך:
bottom of page