top of page

חיפוש=

מדריכי טיולים בחו"ל בעידן קורונה


שדרות אונטר דן לינדן ברלין-אורן מן הצוות של הטיולים של נדב

כשהייתי קטנה לימדו אותי דבר חשוב: אם מוחמד לא יכול לבוא להר, ההר צריך לבוא למוחמד. מכוון שבימים קרונים אלו: "לטייל עם גילי", מוגבלת למטראז' של מאה מטר, החלטתי לבדוק "את מצב הקורונה היום" (כותרת שהיא ציטוט מכל מהדורת חדשות ברדיו) בקרב מדריכי טיולים ישראליים שחיים בחו"ל, שבימים אלו צריכים במיוחד "לחשוב מחוץ לקופסה"

בית העירייה בקופנהגן-צלמה מאיה חורי

הצגה עצמית:

"שלום אני מאיה חורי מקופנהגן, מדריכת סיורים רגליים וסיורי משפחות בעברית ובאנגלית. הסיור הכי ייחודי שלי, הוא בדגש יהדות והוא מותאם לגילאים שונים. אני ממש אוהבת לפגוש ישראליים שמקבלים ממני תחושת בית בעיר זרה ומחזירים לי בחום הישראלי שאני מתגעגעת אליו".

"אני רחל לביא-דגן בעלת חברת "רק עתיק", מארגנת ומובילת טיולי וינטג' בהולנד. ביום וינטג' תוכלו לראות איתי את הולנד האמיתית, הלא מתויירת, את הולנד של ההולנדים. אקח אתכם למקומות היפים אליהם לא מגיעים תיירים ורק המקומיים מכירים אותם".

הטיילת בעיר ניימכן בהולנד-צלמה רחל לביא-דגן

"הי אנחנו תמר ונדב גבלינגר בעלי חברת "גבלינגר ברלין טורס", שמתמחה בסיורים פרטיים בהתאמה אישית וסיורים קבוצתיים קבועים, ללא צורך בתיאום מראש. מסיור קולינרי לאנשים שמנהלים קונדיטוריה בארץ ורוצים לראות רק מתוקים ועד סיור שורשים למשפחה שמוצאה מברלין. לכל צוות המדריכים שלנו יש תארים אקדמאים, ידע הסטורי מעמיק והם מכירים את העיר על בורייה"

אי המוזיאונים בברלין-אורן מן הצוות של הטיולים של נדב

1. מה היה מתוכנן מבחינתכם לפסח ולקיץ הקרוב שהתבטל?

נדב ותמר ברלין: היינו אמורים להתחיל לעבוד עם חברת ספנות גדולה. הכל כבר היה חתום וגמור. יצאנו במבצעים ומיזמים, הכל הוקפא.

רחל מהולנד: עונת האביב היא עונה חזקה בתיירות בהולנד, בעיקר בגלל פריחת הצבעונים. אחת האטרקציות היא כמובן פארק קוקנהוף, אשר פתוח שישה שבועות בלבד בשנה. כמובן שכל הטיולים שהיו מתוכננים לעונה הזאת התבטלו וכל התוכניות לקיץ מוקפאות.

מאיה מדנמרק: היו לי הדרכות סגורות לפסח, לקבוצות קטנות וכבר תאמתי עם רכבים, נהגים, אופרצייה שלמה. הייתה לי הדרכה שממש חיכיתי לה, לקבוצת מנהלים שביקשו חוייה אקסטרימית וזו הייתה פעם ראשונה מבחינתי, אם היה יוצא לפועל

כיכר המלך והמדרחוב בקופנהגן-צלמה מאיה חורי

2.מה אתם עושים כעת?

נדב ותמר מברלין: אנחנו בסוג של חופשה כפויה, אחרי שלא לקחנו חופשה אמיתית 14 שנה. לשמחתנו יש לנו שני ילדים, שדואגים למלא את ימינו בלימודים ואנחנו עסוקים לסדר את הבית וכל מיני דברים שהזנחנו במהלך השנים.

רחל מהולנד: בשל העובדה שאני ממשיכה כרגיל בעבודתי בחברה סיעודית ואף מתגברת בשעות נוספות, לא התפנה לי זמן. אני מכינה כעת סדרת פוסטים בשם: "תיירות איטית בהולנד" שתעסוק כל פעם בטיול מעמיק באזור מסוים. האזור בו אתחיל יהיה המגרש הביתי שלי – אזור העיר ניימכן במזרח הולנד, כשעה וחצי מאמסטרדם. בנוסף אני כותבת פוסטים על נושאים שקשורים באופן עקיף לטיולים.

מאיה מדנמרק: אני מעדכנת את עמוד הפייסבוק שלי, כדי לשמור על קשר עם הלקוחות. אני משתפת פוסטים מיוחדים. המלכה היצירתית מרגרט השניה, עשתה סדנת DIY והדגימה איך אפשר לקחת פיסות קרטון, לצייר עליהם ולהכין כובעים שנראים כמו פרצופי חיות

אני מתחילה השבוע פרוייקט של "הוגה" עבור ישראליים. ללמד אותם את המושג הדני הזה שהוא אורח חיים שמשרה נינוחות, רוגע ואסתטיקה בימים של בידוד ומשבר. אני אתן טיפים משפת הוגה למשל איך לשלב צבעים ולעצב בקטנה כעת פינות בבית, איך להשתמש בנרות כדי לחמם את האווירה בבית ועוד

ניימכן בהולנד-צלמה רחל לביא-דגן

3.מה מצב הסגר אצלכם?

נדב ותמר מברלין: כל המוזיאונים, אתרי הזכרון ואתרי התיירות נסגרו. יש איסור על תנועה שלא לצורך והמשטרה הודיעה כי מעכשיו כולם חייבים לשאת איתם תעודה מזהה.

רחל מהולנד: הממשלה ההולנדית נמנעת מלהגיע למצב של סגר כללי, אבל כן נוקטת בשורה של צעדי מנע כמו סגירת כל מקומות הבילוי והאוכל, אתרי תיירות, המוזיאונים והאטרקציות. כל האירועים וההתכנסויות בוטלו עד סוף מאי.

לפני כעשרה ימים הייתה נהירה לחנויות ה- DIY ולמרכזי המחזור, שכן אנשים רבים מנצלים את הזמן הפנוי לשיפוצים בבית, לסידור ולמיון. מבחינתי הצעד המקפיץ ביותר, היה קבלת מיסרון שנשלח לכל טלפון נייד בהולנד (הדבר מיועד למקרי חירום כמו שריפה או ילד שאבד). המיסרון הזכיר את כללי ההימנעות המתבקשים מכל תושב. צפצוף הנייד הקפיץ אותי לפחות מטר וחצי מהכסא!

מאיה מדנמרק: בתי הספר סגורים ורוב מקומות העבודה, מעט סופרמרקטים פועלים ובתי מרקחת. ההנחייה היא להימנע מלצאת כמה שאפשר. ההערכה שסגר מלא יגיע בקרוב. יש הגבלת שמירת מרחק מאנשים של לפחות שני מטרים ואסור להתקהל יותר מעשרה אנשים. המשטרה אוכפת את זה היטב. מי שמפר את התקנות נקנס בממוצע ב-1500 קרונות שזה כ-800 ₪.

המלכה הייתה אמורה עוד שבועיים לחגוג את יום הולדתה ה-80. כל שנה ביום ההולדת שלה, היא נעמדת במרפסת הארמון ומנופפת להמונים ויוצאת בכרכרה המלכותית שלה לטיול ברחבי העיר, שמקושטת בדגלים. החגיגות השנה התבטלו

מבט לסמטה בקופנהגן-צלמה מאיה חורי

4.איך אתם מתמודדים עם הסיטואציה שנוצרה?

נדב ותמר מברלין: אנחנו קוראים ספרים, משפרים את האתר, כותבים מאמרים וכו'. היות ויש איסור על יציאה שלא לצורך מהבית איננו עושים סיורים וירטואלים מצולמים.

רחל מהולנד: לפני שבועיים התנסיתי לראשונה בלייב בקבוצת הפייסבוק שלי. שידרתי לייב מיריד וינטג' בעיירה מקסימה. התכנון היה להמשיך ולשדר עוד לייבים, אבל מאז הביטול של כל האירועים הציבוריים הדבר אינו מתאפשר.

מאיה מדנמרק: מכוון שעדיין אין סגר מלא, אני מתכננת לעשות סיורי לייב וידאו ממוקדי תיירות, כמו הגנים של פרדריקסברג, בית העייריה, גני טיבולי, שכונת נורברו ועוד. לספר עליהם אנקדוטות,לא לחפור כי לאף אחד אין סבלנות היום

כיכר המלך החדשה בקופנהגן-צלמה מאיה חורי

5. איך אתם שומרים על קשר עם לקוחות?

נדב ותמר מברלין: לכל הלקוחות שכבר שילמו על טיול איתנו נתנו כמובן החזר. חלקם מאוד ריגשו אותנו, בכך שבמקום החזר כספי, הם בקשו שנאפשר להם לשנות את תאריך הטיול ליום שאחרי הקורונה. אנחנו כותבים פוסטים ושומרים על קשר באמצעות המדיה החברתית. העלינו המלצות לזמן ה"בידוד" באתר שלנו ואנחנו מתכוונים גם להעלות מין משחק-חידון (קצת מטורף) בנושא ברלין וגם "טיול" (וירטואלי) בעקבות המלחמה במגפות בברלין.

רחל מהולנד: אני שומרת על קשר עם לקוחותיי ועוקביי דרך הדף העסקי וקבוצת הפייסבוק שלי. אני נוקטת בגישה של יצירת מרחב ווירטואלי נעים, עם התייחסות כללית למה שקורה בעולם, כאשר הדגש הוא על תוכן משעשע ומרגש, מרחיב אופקים ואינפורמטיבי.

מאיה מדנמרק: כאלו שטיילו איתי, או תכננו לטייל אני בקשר באמצעות מסרונים, מסנג'ר ועם חלקם גם בתכתובת במייל. את כולם הזמנתי לעמוד העסקי שלי בפייסבוק שנקרא "טיולי ההליכה של מאיה בקופנהגן-בעברית ובאנגלית". אני מספרת בו על מקומות יפים ומראה תמונות מלבבות כדי לעלות את המוראל

המטרו בקופנהגן-צלמה מאיה חורי

תרצו לשמוע עוד על מאיה, רחל ונדב?

לנדב ותמר יש עמוד כתבות בנושאי קורונה בברלין:

עמוד הפייסבוק שלהם:

למאיה:

לרחל:

יש לרחל עמוד עסקי עם קבוצה סגורה בפייסבוק:

מציבת השואה בברלין-אורן מן הצוות של הטיולים של נדב

ממליצה לכם לקרוא:

אולי יעניין אותך:
bottom of page