top of page

חיפוש=

נורבגיה-הורטיגרוטן ופיורדים



ספארי לווייתנים. רק עשרה מתוך 700 המפליגים קמו איתי, בשלוש לפנות בוקר, כדי להשתתף בהרפתקה ולתצפת על ה-יונק הגדול בעולם, הלוויתן השחור, שנמצא בסכנת הכחדה. אולי היתר ידעו שיידרשו לנו כשבע שעות של מעברים בין מעבורת לאוטובוס לספינת מחקר מיוחדת, כדי להגיע לפגישה. כאשר המדריך אמר שהגלים גבוהים ותנאי הים קשים, אף אחד לא לקח סיכון. כולנו, פה אחד, בלענו את הטבלייה הקטנה שחילק נגד בחילות.

כשעלינו לספינת המחקר, הבנו היטב למה הוא התכוון. מים שטפו את סיפון, ולמרות הבגדים הטרמיים הרוח הקפיאה. נוספו לכך החשש ואי-הוודאות אם ומתי יופיע כבוד הלווייתן. אבל כשהסונר של היצור הענק הזה פעם ונקש בקצביות מתחת לספינה, כולם רצו לתפוס מקום בחוד הספינה ולהשיג תמונה טובה של היונק המרשים. בהדרגה, הענק התגלה בפנינו במופע יחיד מרהיב. בכל פעם חשף חלק אחר בגופו. ההתפעמות מחוויית הצפייה בו ליוותה אותי ימים ארוכים.

ארוחה ויקינגית באיי Lofoten. עוד אטרקציה מומלצת היא ביקור באיי לופוטן - שרשרת איים הרריים ומיוערים המשתרעים לאורך כ-150 קילומטרים. הם מוקפים ומפורצים במאות איונים, שבהם כפרים קטנים עם בתי עץ צבעוניים, הבנויים סביב ובתוך לשונות הים.

בדידותם של מעט הכפריים הגרים בהם, בעיקר דייגי בקלה שיש להם בקתות בשטח, מעוררת הרהורים נוגים. הם מתפרנסים מייבוש הדגים, מהמלחתם ומשימורם. נשגבות הצוקים הפראיים, שנראים מהספינה כמו קיר מגן אימתני מוסיפים נופך של הוד, ומושבת ציפורים מיוחדות באיים הדרומיים מוסיפה צלילי רקע מלנכוליים.


אפשר לעשות טיול רכיבה על סוסים איסלנדיים בשקיעה, או להשתתף בסעודה במוזיאון הוויקינגי. הארוחה כוללת בשר צלי בעל נימוחות מפתיעה. לאור עששיות, נמזג לכל אחד שיכר בגביע. שחקנים שרו בנורדית עתיקה ורקדו מהפולקלור הפגאני סביב מדורה קטנה מאולתרת. בלונדינים, גבוהים וחסונים, הם נראו ממש כמו צאצאי הוויקינגים. במוזיאון מוצגים דגמי ספינות חתירה ארוכות ומחודדות, חפצי פולחן, דברי יומיום, וניתן לרכוש רפליקות, כמו מצע לעכבר מחשב, עם ציור מקורי של ספינה ויקינגית עתיקה.

פיורד גרניגר ודרך הטרולים. כ-600 אלף איש בשנה מבקרים בפיורד Geiranger. רובם נשפכים מפתחי ספינות קרוז ענקיות. טיול יום כלל החלפה אינטנסיבית של סירות ואוטובוסים ועצירות צילום מדודות בדקות, מלחיץ למדי ולא מאפשר לנשום את היופי כהלכתו, אבל ככה זה כשכל העולם רוצה לחלוק את אותה פיסת נוף.

הסיבובים ב"דרך הנשרים" מעל הפיורד גורמים סחרחורת קלה. טוב שיש עצירות במפלים בדרך, ובתצפיות שבהן צריך נעלי הליכה טובות, כי יש טיפוס במדרגות ועל גשרונים, כדי להשקיף על דרך הטרולים המפותלת ב-11 לולאות ענק.



אולי יעניין אותך:
bottom of page