top of page

חיפוש=

ניסים אמון-המרגיעון הלאומי


ניסים אמון-נווד בנשמה

חיפשתי לדבר כעת עם מרגיעון לאומי ולא הייתי צריכה להרחיק לכת. ניסים אמון, שבגיל 24 התיישב במנזר זן בקוריאה, שאל את עצמו במשך שבע שנים, את כל מה שאנשים ערים רוצים לדעת כדי "להיות מאושרים". שנים של חקר הבודהיזם והיבטים פסיכולוגיים ופילוסופיים שונים, אפשרו לו לפתח את השיטה שלו "טרילותרפיה", שלשם גילוי נאות, אקדים ואומר שאני חסידה שלה. אמנם בלי מקור, אבל עם תרגול עקבי במטרה להיות טובה יותר, קודם כל לעצמי.

מסתבר שניסים יכול להקים מפלגה עם כמות האנשים, שלמדו את השיטה שלו בסדנאות, או באחת משבע השלוחות של בית הספר לטרילותרפיה ומן הסתם הם גם קראו את אחד מעשרת הספרים שכתב. מדובר בכ-40,000 איש שנמנים על קבוצת פייסבוק סודית בשם "מחתרת האנשים המאושרים", שאיתם הוא מדבר כעת בשפה של השיטה, שמטפלת בראש ומרגיעה אותו וכך מאפשרת לרגש להתמודד עם כאבים ושאר בישין מודחקים

מה זמן קורונה שיבש בחייך?

אני מוציא טיולים למקדשים במזרח אסיה והתבטל לי טיול לשבועיים ביפן. משם תכננתי להמשיך לבד למנזרים בקוריאה, לעשות ריטריט ולהיטען, אחרי שנים ארוכות שלא נסעתי סולו. למרות שאני נווד בנשמה, אני אוהב כעת להיות בבית עם המשפחה, הבן ג'ושיו שביפנית זה pure mind והבת עדן שבקרוב מתגייסת. התפנה לי הרבה זמן לכתוב וזה ממש חל"ת מרצון. אני שוקד על הכנת המרכז החדש שאני פותח בת"א בתום הקורונה, שייערכו בו מעגלי שירת הלב מדי שישי בערב. זמן קורונה לא שיבש בחיי כלום ולשגרה שלי שמתחילה בשבע בבוקר, הוספתי תרגילי כח שלמדתי ממדריכת כושר. טאי'-צי אני מתרגל משנת 1991, כאשר לימדתי זן במשך שנה באשרם של אושו בפונה. אני ממליץ לאנשים להשתמש כעת בכדור הבדולח המודרני, הלוא הוא הטלפון החכם ולגגל על סרטונים ומשנתו של האיש ומשם להיפתח למסע מדהים של רוחניות, באוקיינוס של ידע שיש באינטרנט.

למה אתה דווקא ממליץ על אושו שהוא שנוי במחלוקת?

אושו מדבר בשפה שישראליים אוהבים ומבינים בקלות. הסדרה הדוקומנטרית על חייו עשתה לו עוול. אם בהקשר שלו מדברים על תאוות בצע, מסתבר שכ-80% מהכסף בעולם נמצא אצל כ-20% מהאנשים שמצליחים להסתדר לא רע, אז תארי לך מה היה קורה אם החלוקה הייתה יותר מאוזנת. נדרשת מנהיגות עולמית חדשה שיכולה להיוולד רק ממשבר כמו זה שמתרחש כעת. בעיני יש תקווה גדולה להתעוררות והבראת האנושות בצל הקורונה.

האם הדת פושטת את הרגל כעת?

כל הדתות כעת מתגלות במערומיהן. החרדים ניסו לשכנע אותנו שהדת היא זו שמצילה את עם ישראל, אבל באה הקורונה והפילה גם בהם חללים ולכן חייבים להתחולל שינויים. לדעתי יהיה גל גדול של חזרה בשאלה. גם הבועה האיראנית התנפצה, כי גם שם אייטולות חלו ומתו. תעשיית הנשק בפשיטת רגל, כי אין איום איראני כשאין להם כסף לחיות וגם רוסיה, כבר לא הדב הרוסי המחבק. הקורונה מפוצצת בועות וקורים דברים נהדרים. החימוש הגרעיני שבו האנושות התמקדה כבר לא רלוונטי ובקרוב גם מנהיגי העולם, שזרעו פחד וטרור יופלו, כי הם שייכים לעולם הישן והמיותר. אני מאוד מקווה שנשים וצעירים, יהיו אלו שיתפסו את מקומם ויפה שעה אחת קודם

מוביל טיולים למקדשים במזרח-ניסים אמון

למה אנשים נכנסו לכזה סטרס מהקורונה ומה התחליף המבריא?

אנשים נכנסו לסרטים כשהם צפו בעדכוני החדשות, שזה תדר שממש מזיק, במקום לראות סרטי טבע. רוב מחלות הרקע, מקורן בתזונה לא נכונה ולכן אני ממש ממליץ לאנשים להתעמק כעת, באיך הם מזינים את עצמם. לקרוא למשל איזה סגולות יש לחסה, למה מלח לבן הוא נוראי ולמה מלח וורוד הוא נפלא. תקשיבו לגוף שלכם, איזה מזונות נותנים לו אנרגיה, מה מצב היציאות ובאופן כללי תאכלו פחות מזון מעובד שזה חתיכת עבודה מיותרת לגוף לפרק ולהפטר ממנו. הכרחי שאנשים יגידו נמאס לנו מההרגלים הישנים ואנחנו רוצים חיים חדשים

הכל בסדר-ניסים אמון

בזמנו הציעו לניסים להקליט הנחיות לאפליקציית "וייז", ומי יודע אולי קולו המרגיע היה מונע כמה תאונות דרכים. בכל אופן הוא יושב "בחנות" של כל טלפון חכם וניתן להוריד את האפליקציה החינמית שלו ששופעת מדיטציות וסיפורים. בעמוד הפייסבוק -ניסים היצירתי מציע ברוח עדכנית, לעשות מדיטציה שהיא גם וגם-לשים ברקע רצועת מוסיקה עם לינק שגזר ולקרוא לאט לאט את המילים שמכניסות לתדר אלפא. מצאתי שם מגוון גדול של טכסטים על הקורונה שמזמינים לראות בה זמן מושלם לחשבון נפש ובחרתי לצטט אחד מהם:

"הקורונה, בהתחשבות ובעדינות מראה לנו שהעניין האמיתי אינו הנגיף, אלא "מחלות הרקע".בואו נבין ונרפא מהשורש את הדברים הגורמים למחלות הרקע. בואו נתעורר אל קריאתה של מלכת הקורנה. נחנקנו מהמיזוג של הקניונים, ויש בעולם מחסור במכונות הנשמה, אך יש לנו שפע של מקומות להנשמה... כל יער, כל מדבר של אימא טבע. בני אדם אנו, ה DNA של האלים טמון בנו, והאלות הן האימהות שלנו, השתקפות של אור עמוק יש באנושות, וגם מאבק מול חושך גדול. אימא אדמה יקרה, מתנצלים אנו לפנייך. נכשלנו במבחן הגדול של קיום בריא ומאושר לכולם, היינו יכולים לייצר שפע ואהבה, אך ייצרנו ניצול, עבדות, מתח נפשי ומחלות רקע. זו הייתה טעות, לאכול מהפרי האסור בגן, דבר שגרם לזה אשר אין לו שם להשתלט על בני האדם. היינו תמימים אז ולא ידענו, אבל עכשיו אנחנו כן יודעים, ומודים על הזדמנות לתיקון שקיבלנו.

מרחב נקי וחדש לעבודה אחרי הקורונה-טרילותרפיה בת"א-בקרוב

בואו נעשה את העולם טוב יותר, ונצא משעבוד אל חירות. במקום לאהוב את הגוף שלנו, הצפנו עצמנו ברשתות ביגוד והנעלה שתפרו לנו ילדים מווייטנאם וקמבודיה. במקום לרקוד במסיבות בטבע, התיישבנו מול הטלוויזיה, במקום לשיר ולחבק, שלחנו לייקים דרך מסך זכוכית קטן ומתעתע. מה שאנחנו יודעים היום זה שיש מספיק אוכל לכולם, אפשר שבכל גינה יפרחו עצי פרי, שעל הגגות יגדלו ערוגות ירק, ושיהיה לכולם אוכל בריא. אפשר להחליט שמלחמות גרעיניות אינן חוקיות ולהקטין את כל צבאות העולם בחצי. אפשר שיהיה טוב לכולם, וזו רק שאלה של סדרי עדיפויות במנהיגות של העולם.

עמוד הפייסבוק של ניסים: https://www.facebook.com/nissim.amon/

עוד כתבות בסדרה של שיחות עם אנשים מעוררי השראה:

מאסטר זן ניסים אמון

אולי יעניין אותך:
bottom of page