top of page

חיפוש=

מזרח לפקדה-נידרי



האי לפקדה, ידוע בזכות חופים עוצרי נשימה ומים אידאליים לגלישת גלים, וכמובן למפליגים באשר הם. יכטות מפוארות עוגנות במרינה עמוסה בקיץ. אבל לעומת גדודי צעירים, שמציפים איים אחרים במסיבות פרועות ותופעת שכרות מטרידה, פה התיירות מתמקדת בעיקר בזוגות ומשפחות. שזה אומר בילויים סולידיים בדציבלים נמוכים. בלפקדה עדיין אפשר למצוא כפרים שהם לא מלכודת תיירים ושומרים על אותנטיות ראויה, לאי יווני שהזמן עמד בו מלכת.


אחד המקומות המומלצים בעיני לשהות בהם בעונה, שהיא ממאי עד אוקטובר הוא נידרי, בחלק המזרחי של האי. הכפר הזה רכש את המוניטין שלו בזכות שכן מאוד מפורסם. אריסטוטליס אונסיס, שפסלו מתנוסס בכיכר הקרובה למעגן היכטות. בהפלגה ביכטה, סירת מרוץ או קרוז יומי מתקרבים לאי שלו שנקרא סקורפיוס, אבל רק במרחק בטחון. הים תמיד שקט ולכן תמונה פסטורלית בפיתול הכביש מעל נידרי, היא מקבץ מפרשים לבנים של סירות, שנראים כמו תרנים צחורים

נידרי היא איתקה של הומרוס. האפוס המיתולוגי שעוסק בנדודים כהרפתקה, במלחמת עשר השנים, באהבה, בקיצור דרמה יוונית. חפירות בניצוחן של הארכיאולוג הגרמני, וילהלם דורפלד, מאששות את התאוריה, כך שאפשר לטייל בין אבנים וממצאים.


מה עוד לעשות בנידרי?

לצעוד רגלית למפל דימוסרי, שחבוי בתוך צמחיה עבותה וצריך ללכת בעקבות הפכפוך שלו. בכניסה

לשמורת הטבע של המפל, יש מסעדת גן ובית קפה שהם ריאה ירוקה מרעננת. תמיד קריר בה ולא בעונה, זה מקום שמקומיים אוהבים להפגש בו. ההליכה אליו ממרכז הכפר לקחה לי כחצי שעה, במהלכה הסנפתי ריחות נפלאים של וורדים, תפוזים ויסמין. חזרתי שיכורה לחדר צנוע בלב השכונה ונרדמתי לקול שכנות מחליפות מתכונים, תולות כביסה ומפזמות עם הרדיו שמנגן שירים בגריקוהוליות ראויה, למכורים כמוני.


מומלץ-

לפנות לאנסטסיה גזי, ממשרד הנסיעות Borsalino, שיכולה לארגן לכם חדר להשכרה, הפלגה, טיולים באי, השכרת רכב, ספורט ימי לסוגיו ועוד. מקצוענית, חביבה ומכירה את כל נותני השרותים באי.

מצאו אותי באנסטגרם:https://www.instagram.com/travel_with_gili/

טלפון-+30-2645092528

אולי יעניין אותך:
bottom of page