top of page

חיפוש=

פורטוגל-עמק הדוארו

מעולם לא התיימרתי להיות מבינה גדולה ביין, בשנתוני בצירים, בזני ענבים ובסוגי חביות ליישון. אבל גם אנשים כמוני עשויים ליהנות מאוד מטיול יין בעמק הדוארו (Douro) בצפון מערב פורטוגל.

כמעט מאתיים קילומטרים של טרסות צפופות לאורך ערוץ נהר צר, המתפתל בין גדות סלעיות, מצע מחשל לגפנים שנאחזות בו. למתבונן הפיכח נראים הכרמים האלה כמו שמיכת ענק. כשלושים אלף חקלאים מתפרנסים במתלולי עמק הדורו, מכ-15 זני ענבים. בעיקר פינו וקברנה, שהם חומרי הגלם ליין הפורט המפורסם של האזור וליינות נוספים. בשנת 2000 השכילו הייננים להתאחד, ויצרו את דרך הפורטו, מסלול בעקבות יין הפורט. שבילים נכבשו לכבישים נוחים יחסית, אם כי עדיין צריך להיות נהג מיומן וזהיר בעשרות עקלתונים, שאין דרך מהירה לעקוף אותם בגלל הטרסות.

לאורך הנתיב הוקמו מלונות יין וספא, כי מתברר שיין וספא הולכים יחד לא פחות טוב מיין וגבינות, ולו משום שהם פונים לאותו קהל יעד. חלק מהמלונות ומהאכסניות הללו הם קינטות (quintas), אחוזות יין

היסטוריות, שבהן יוצר הפורט בימים עברו (וגם בהווה). אפשר ללון בהן בנוף של כרמים ונהר, לסעוד בהן (יש בהן אפילו מסעדות מכוכבות מישלן), ולצפות בתהליך הכנת המשקה בסיורי יין באחד מכחמישים כרמי-יקבי האזור, לרוב סיורי בוטיק אינטימיים.

אולי יעניין אותך:
bottom of page