top of page

חיפוש=

לטייל בבורגונדי-סרט חדש


החל מתאריך 8 ביוני -בסינמטק תל אביב ובבתי הקולנוע ברחבי הארץ


כרמים נטועים בזוויות מרתקות, רגליים טבועות בבוץ, ידיים מושטות בין אשכולות ענבים, עצים נעים לפי שרירות הרוח. אלה רק חלק מהצילומים המרהיבים, של הסרט הצרפתי "בציר חדש", שצולם בבורגונדי.

סרט שחששתי ממנו, כמי שאפיצות רחוקה ממנה כמרחק הפלצנות. אבל גם ללא "אף" ליינות, דונמים של גפנים שעליהם מוזהבים, בזריחה, בשקיעה, קלוז-אפים על פרטים שרק עין אמן תגדיל לצופה, הפנטו אותי. תמזגו לזה סיפור אהבה וקבלתם עוד סרט צרפתי אכותי. כזה ששופך אור על מקצוע תחרותי, שהוא סוד משפחתי שמור היטב.

"כמו בציר טוב גם לסיפור טוב לוקח זמן להבשיל", אמר במאי הסרט ז'רום לה-מר. ואכן לבנו של הגיבור (השחקן-במאי ג'ליל לספר ), שניסה לברוח מהמורשת של כורם עובד אדמה (השחקן ג'רר לנואן) , צפוי אתגר ענק. להציל את המוניטין של העסק הגוסס ולהחיות את המשמעות והתשוקה, שחסרה למשפחה שהתפרקה ולאב שמרגיש נבגד. אני לא רוצה לעשות ספוילר, על איך יריבות כמעט אכזרית בין יקבים שכנים, הופכת למשהו אחר לגמרי.

העובדה שהשחקן הראשי, הוא חתיך הורס ומשדר הבנה אמיתית ביין, מוסיפה סקס אפיל וסליחה על השטחיות.... בבורגונדי, כמו באזורי יין אחרים, מהפיכת האיכות שהתרחשה לפני כמה שנים, סילקה מן הבמה את כל אלו שייצרו יין גרוע, לעיתים קרובות ממש באותן אדמות בהן יוצרו יינות מעולים. הסרט גם מספק הצצה לעולם של ערכים ישנים, אורח חיים סגפני וטוטאלי, שעדיין תלוי בתהפוכות מזג האויר. בסוף הקרנת הבכורה, היו טעימות של יין לבן, ככה שמי שהרגיש שהסרט גורם לו צמא לשיכר, קיבל כוסית מ"דרך היין". מצאו אותם פה-

אולי יעניין אותך:
bottom of page