top of page

חיפוש=

להתעמק בעמק בפסח



אם יש מקום שאני יכולה להמליץ עליו בחום, בתקופה אביבית זו, הוא "עמק המעיינות". פעם קראו לו "עמק בית שאן", עם ישובי ספר של קיבוצים דתיים, מעורבים ומושבים שהיו חשופים למתקפות בדואים, אבל הכותרת חטאה להיצע שיש בו ולהתפתחות האזורית. אמנם בית שאן היא בירת האזור, אבל הטבע פה מזמין להרבה אקשן. טיולי אופניים בין בריכות דגים, נחלים, שטחים חקלאיים, טורבינות עם אנרגיה מתחדשת, אתרי מורשת, ציפורים נודדות, קנגורו, דינוזאורים וגן לאומי .


שדות עמק המעיינות-צלמה גילי מצא

ב"גן השלושה" (הסחנה), זורם נחל האסי בטמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות. בבריכות שכשוך טבעיות, יש מגלשות מים, מציל נמרץ, הרבה דשא וצל. אבל לא פחות שווה להגיע למעיינות חוגה, פארק עם אגם גדול, שמולו יש מדשאות עם אפשרות עממית ללינה. קמפינג מאובזר בכל מה שצריך וזה הזמן והמקום לתקוע יתדות. איזה מזל שהיום האוהלים כמעט מרכיבים את עצמם, וזו לא פרוצדורה שדורשת חוש טכני, כמו החלפת צמיג באוטו. מסתבר שאפשר לשכור במקום מזרנים ומקררים שזה בהחלט לוקסוס. לכבוד החג, יוזמנו אורחי הקמפינג לדייג לילי וקומזיץ באגם. אני מקווה שמי שלא יצליח לדוג, לא יישאר רעב.

לפרטים נוספים - 04-6581111

לנדוד רחוק

נכון שאגמון החולה, הוא הצימר הכי גדול במזרח התיכון לציפורים נודדות, אבל שווה להכיר מקומות חדשים. "מקור החסידה" בכפר רופין, מציע סיורים מודרכים כעת בחג וכל עוד החסידות, השקנאים והדיות באזור. גברים שרוצים ללמוד הלכות חיזור, מוזמנים לשמוע איך עושים זאת התורים. ויש כאלו שהם דווקא "טיפוסים" ליליים כמו הקוקייה, השעיר והתנשמות שניתן לתצפת עליהם בסיורי לילה, שמשולבים בחבילת הלינה בחדרי האירוח בכפר רופין.

ניתן להזמין: 050-5656147 ,


טירה קיבוצית

את המפתח לדלת של "חצר הטירה", הביאה ציפה, חברת קיבוץ טירת צבי. הקיבוץ שבשטחיו גדלים כ-20 אלף עצי תמר, בעיקר לייצוא, הבין שברוח הקדמה הדוהרת, חשוב לשמר את המורשת. גדעון גניאל, מנהל "דרך התמר", הציג בפני את הסליק, שבו אוחסנו רובים בתוך חביות, שחיכו לשעת השין. באולם של הסליק, פגשתי את יוסי שמואלי, איש הערך המוסף למשקופים בדלתות.


מבחינת שמואלי כל עץ שגדל באזור, כולל ארבעת ושבעת המינים, הוא פוטנציאל לגילוף בית מזוזה ייחודי. על חלקן יש ברכות וכמובן מקום להכניס קלף כשר.


"חצר הטירה" בטירת צבי, הוא מרכז מבקרים קטן, שבו מגובבים כלי בישול, כלי עבודה, תמונות מהימים הראשונים בקיבוץ, ציוד חקלאי ורפואי ועוד. יד מסדרת, נדרשת פה בדחיפות, בגלל החשיבות של הנוסטלגיה. גדעון מראה לי שמלה רקומה, שהייתה שייכת לאימא שלו וציפה מצביעה על שמיכה שכיסתה את בתה ,על תחתוני צמר שבטח גרדו בטרוף וכפכפי עץ, שת'אכלס נראים כמו קרשים שמייצרים כאבי גב.


חרקים טורפים

"ביו תור" בקיבוץ שדה אליהו הוא שם דבר בתחום החקלאות האורגנית וההדברה הביולוגית. בסיור במקום אפשר להאכיל את החמורים במטעים ולהתאהב בחרקים המועילים לחקלאות.


בית הקפה בשדה אליהו-"קפה בשדה", שמנוהל על-ידי אפרת שי המקסימה, הפך לקפה הבית שלי בשהייתי באזור. ישבתי על המרפסת המרווחת וטעמתי מהתפריט החלבי המגוון. גן ילדים בטיול בוקר, עם כובעי טמבל, אוחזים ידיים, היה חלק מהנוף המשובב. אפשר להזמין אצלם סלי פיקניק, רק לזכור להחזיר את הכלים.


קפצתי על ההזדמנות לאכול ארוחת צהריים בחדר האוכל הקיבוצי, שכן של בית הקפה. "בופה חופשי" של עוף מכובס, שניצלונים, מנה דיאטטית נטולת מלח, שמן וטעם. ירקות מבושלים, קומפוט ועוד. צריך לקחת מגש, כלי עבודה ולשים את המדבקה של אורח. חוויה בעלות 50 ₪.

ישנתי נהדר ב"ארוח כפרי טירת צבי". דירה קיבוצית, אחת מתוך 19, שבעבר היתה חלק מבית הילדים. הרצפה היא בלטות מלפני 80 שנה, דהיינו מרצפות, או בשמן הלועזי-טרצו. מסתבר שבקיבוץ הזה, אין מבוגרים שיש להם טראומה מהלינה הקיבוצית, כי לא היתה כזו. בגלל העובדה הפשוטה, שזה סתר את ערכי המשפחה ביהדות.

הדירת סטודיו הזו, היא בעצם סלון ענק עם מטבח מצוייד וגם מרפסת לשבת בה לאכול. המגבלה היחידה של שינה במקום החביב הזה, זה בסופ"ש, כי יש עוצר בשישי-שבת. אין בא ואין יוצא עם רכב, אי אפשר לעשן או להסתובב בגופיה, מנהג ישראלי לבנטיני.

הסיורים בביו תור מתבצעים רק בהרשמה מראש 04-6096986

קפה בשדה-04-6096986

לינה בארוח כפרי-050-8124120


להעלם ברייזר

בפעם האחרונה שנהגתי ברכב שטח, עשיתי כמה סלטות באוויר ויצאתי למזלי, רק עם שריטה. איתן הילל "רייזר העמק הנעלם", הבטיח לי מאה אחוז בטיחות. יצאנו דרך תל זוהרה ובוסתניו המובילים, אל אפיקו של נחל חרוד. יופיים של השטחים החקלאיים, בינהם שדות תירס, גרם לי לבקש "עצור...,חייבת לצלם," כל כמה דקות. אל גשר הקנטרה הגענו, אחרי שחצינו את הנחל. מתחת לקשתותיו המרשימות של הגשר, ישב דייג שהמתין לארוחת הערב שלו. המשכנו לכיוון בריכות הדגים, שסביבן התגודדו צפורים והרוח שבידרה את שערי, גרמה לי לעלוז.

רייזר העמק הנעלם- 050-7152231 .


בשדות התירס-סלפי

דינוזאורים-יש חיה כזו

עשרות קנגרו מקפצים או יושבים בתנוחה שנראית לגמרי אנושית, הם מראה שכיח "בגן גורו".


קנגרו בגן גורו-צלמה גילי מצא

לחיות האוסטרליות נוסף מיני-פארק במבוך, שבין שביליו מסתתרים דינוזאורים בעלי כושר תנועה וקול. מתקני הפעלה אינטראקטיביים ומגוון שלטי הסבר ירשימו כל ילד, שבהחלט אפשר להבטיח לו, שהדינוזאורים של "גן גו יורה", לא ייעלמו מן העולם כפי שנעלמו הדינוזאורים האמתיים.לפרטים נוספים: 04-6488060.


גן גו גורו-צלמה גילי מצא


אולי יעניין אותך:
bottom of page