top of page

חיפוש=

מלון על הים-נחשולים


על הים-מלון חוף נחשולים

נגיד שאתם רוצים לנסוע לאי יווני. נגיד שלא בא לכם לטוס. נגיד שלא מתחשק לכם לנהוג יותר משעה גג. אז? מצאתי את המלון הכי יאסו שיש. אומרים שהוא נושק לחוף הכי יפה בארץ ואני נוטה להסכים: מפרץ טבעי, לגונות עם ברכות רדודות של מים צלולים ותכולים, איים קטנים סמוכים אל קו החוף, דגים, ציפורים ושקיעות ארגמניות.

חוף דור- צלמה גילי מצא

מלון "חוף נחשולים" הוא כמו בת הים המיתולוגית, היצור הימי הקסום שיושב לו על סלע, או במקרה הזה בין בתים קטנים על רצועת חוף לבנה בתוך שמורת הטבע "תל דור", שלמרגלות הכרמל. לוגו הקונכייה הפך לסמלו של המלון, כי בתקופת העיר דוד, הפיקו באזור מחלזונות ימיים צבע תכלת מלכותי ונדיר.

חוף נחשולים-צלמה גילי מצא

שבילים מתפתלים בין מרחבי דשא, פינות נוי, ערסלים ו-152 יחידות אירוח ברמות שונות. אם כילדים ביקרתם פה, תופתעו מהשינוי המשמעותי. אל בית ההארחה נטול התקציב שהוקם על-ידי הקיבוץ בשנות ה-70 נוסף לאחרונה אגף עם 24 סוויטות במבנים דו-קומתיים.

החלק שלא עבר שדרוג-צלמה יגלי מצא

האמת, פחות כדאי להתאכסן בקומה העליונה שלו, כי בזו התחתונה מקבלים כבונוס ברכה פרטית, שיוצרת חוויה דומה לריזורט ביוון או בקפריסין. הברכה צמודה למרפסת עם מיטות שיזוף ורק חסר להזמין שרות חדרים להשלמת התמונה הכחולה, תרתי משמע.


​​SMLXL


סוויטה לברכה-באדיבות מלון חוף נחשולים

אחרי טיול בחוף - שהוא שמורת טבע בתולית ומרנינה - שקעתי במלוא כובדי למיטת קינג-סייז. מערכת בקרת האקלים החדשנית דרשה ממני לשחק יותר מדי זמן עם האופציות וגם עם ענייני התאורה, אבל זה באשמתי, כי ויתרתי על הסיור המודרך המקדים בחדר, שכלל הסברים על ההי והלואו טק.

שרידים וסלעים מעוצבים ביד הטבע-צלמה גילי מצא

מי פה בעניין ארכיאולוגיה?

טיפ לאורחים: מדי שבת מתקיים סיור שמתחיל במסעדת החוף, שאותו מדריך חבר הקיבוץ ד"ר קורט רווה, היסטוריון וארכיאולוג.

הולכים לאורך החוף עד שמגיעים לעתיקות תל דור ובדרך לומדים פרק מאלף על אתרים של ספינות טרופות שבהן נמצאו אוצרות כמו תותחים, תכשיטים, מטבעות וכדי שמן, ומפליגים במנהרת הזמן להרפתקאות נפוליאון, שלמה המלך והברון רוטשילד, שכולם חלפו פה (מתי? בכל שבת ב-11 בבוקר, ללא תשלום בעבור אורחי המלון).

טיול שבת ממלון חוף נחשולים-צלמה גילי מצא

לעידוד הרומנטיקה

מתי החזקתם ביד עששית והלכתם עקב בצד אגודל? סיור עששיות לילי ל"מפרץ האהבה" - מחוף נחשולים לתל דור, יכול לזמן מפגש עם החיים בחוף, ביקור בתל דור ופינאלה במפרץ האהבה הקסום, שכייף להשתכשך בלגונות שלו, שהתחממו כל היום בשמש.

באזור מפרץ האהבה-צלמה גילי מצא

רוצים לראות מה באמת מסתתר בתל-דור?

"אקווה דור" הוא מועדון צלילה שממוקם צמוד לאחד מאתרי הארכיאולוגיה הימית המובילים בעולם, ואפשר לעשות בו צלילות מודרכות לשוניות ולאתרים אחרים מרתקים.

לתפוס גלים בחוף נחשולים-צלמה גילי מצא

מה יש לאכול?

חמש דקות הליכה מהסוויטה למסעדת החוף מול הכחול-כחול הקרוב-קרוב. בה התלבטתי מה לשים בצלחת מתוך בופה יצירתי, שנראה כמו קייטרינג לחתונה. מה בתפריט? גבינות עיזים, גבינות קשות, גבינות צאן (סנט מור, קממבר, רוקפור), מבחר דגים (הרינג כבוש בשמן, סלומון, פרוסות פלמידה מעושנת), לחמי שאור בטעמים ולחמי מחמצת, קישים, ריבות וממרחים.

מסעדת החוף-צלמה גילי מצא

מחפשים מנות מיוחדות?

בריוש ממולא בגבינת שמנת וביצה עלומה; רביולי סלק; רושטי עם שמנת חמוצה וסלמון מעושן; שקשוקה ירוקה; סביצ'ה לוקוס, מוצרלה בורטה טריה.

בופה ארוחת בוקר-צלמה גילי מצא

אחרי ששבענו, מה עם אמנות?

מוזיאון המזגגה: מוזיאון לארכיאולוגיה ימית וסביבתית, במרחק כמאה מטרים מהמלון. המבנה הוקם בשנת 1891 על ידי הברון רוטשילד ושימש בית חרושת לבקבוקי זכוכית בעבור יינות יקבי הברון.

מה במוזיאון? בין היתר, רקע היסטורי: דור הייתה עיר נמל קדומה שהתפרסמה הודות לטכניקה סודית להפקת צבע התכלת מחלזונות ימיים. בצבעים אלו עיטרו את בגדי הכהן הגדול בבית המקדש. יש פה אוסף נדיר של עוגנים, כדי חרס וחלקי ספינות, צלמיות וקמעות, כלי מלחמה ופולחן. וגולת הכותרת- פסיפס זכוכית ייחודי מסוגו במזרח התיכון.

סטודיו "יש מאין": סטודיו למיחזור של האמנית דלית יהב. בסטודיו, שנבנה על חורבות לול תרנגולות, ניתן לעבוד במחיצת האמנית למשך שעה. לנגר לעצמכם מוצר קטן, לשייף ולצבוע, או להביא אליה את הג'אנק הפרטי שלכם כדי שהיא תעזור לכם להפוך אותו למוצר חדש.

הגלריה של יענקל'ה: סמוך למיני מרקט של הקיבוץ, נמצאת הגלריה של יענקל'ה בן ששון, בה מוצגות מאות תמונות. יענקל'ה מתפרנס מגידול דגים בבריכות מצפון לקיבוץ, חלקן בריכות אקולוגיות. תמורת תשלום של 75-100 שקלים ליום, ניתן לתאם לדוג בהן "כפי יכולתך".

להנות מחוף מבודד יחסית-צלמה גילי מצא

אתר של "מלון חוף נחשולים"-http://www.nahsholim.co.il/

טלפון-מלון חוף נחשולים 04-6399533

אולי יעניין אותך:
bottom of page