מזמן לא ראיתי יצירת קולנוע כזו מרהיבה, כזו אסתטיקה פיוטית. "מאסטר שף צ'נג", הוא לטעמי ההפתעה של הקיץ. סרטו של מיקה קאוריסמקי, במאי מפינלד, שהפיק סרטים מצליחים עלילתיים ודוקומנטריים
המאסטר הזה, נכנס בהדרגה ללב וגורם להתאהב ולזכור אותו. הזיכרון והנראות, הלוא הם הדברים הכי חשובים, בעידן של מדיה חברתית, שהיא מאגמה עצבנית ורוטטת ודווקא סרט זר כזה תרתי משמע, דובר פינית, מנדרינית ואנגלית, עושה את העבודה בצורה יוצאת דופן
לכאורה-זהו סיפור בנאלי על שף אלמן, שמגיע עם בנו לכפר מרוחק בפינלנד, כדי לחפש משהו לא ברור ומתאהב בבעלת מסעדה, שנותנת לו להתאכסן תחת קורותיה, שנשזרים בהדרגה בהווה ובעתיד שלו. הסרט מוגדר בז'אנר הקולנועי כדרמה קומית, על אוכל ומפגש תרבויות, אבל הוא כל-כך הרבה יותר מזה. סרט רב-מימדי, שרק בדיעבד ניתן לפרק את יופיו לסך חלקיו, כסרט על אובדן, הורות, הרהורי מהות, נוודות, טבע ואפילו מדיטציה
לא מדיטציה מתיימרת, אלא הרבה פתיתי שקט, שמגיחים בפריימים של תקריבים ולונג שוט, שמדברים גם באמצעות טבע עוצמתי. והטבע הוא סיפור מרכזי פה, בין אם בצייד, או חילופי עונות, שהם מהותיים בתרבות הסאמית, שאני מסוקרנת כלפיה ומוקירה אותה, על שרידות נחושה. סאמים (ביחיד: סאמי), הם בני עם היושב בלפלנד, בצפון סקנדינביה-שבדיה, נורבגיה ופינלנד